کد خبر: ۶۵۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰

طغیان کرونا در بوشهر و سیستان و بلوچستان

در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شده است. از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون، این میزان ابتلا در ۲۴ ساعت، بی سابقه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: موارد ابتلا هم در جنوب و هم در شمال استان، نگران کننده شده است و علی رغم انتظار و تصورها، گرم شدن هوا هیچ تاثیری در کاهش ابتلا به این بیماری در استان نداشته است.

طباطبایی افزود: ۵۰ درصد بیماران کرونایی در ۳ شهرستان سیب و سوران، سراوان و خاش که جزو حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند، در اردیبهشت ماه مبتلا شده اند.

طغیان کرونا در بوشهر و سیستان و بلوچستان

وی تعداد بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان را تا امروز، هزار و ۷۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۱ نفر فوت کرده اند.  نکته قابل توجه این که در ۱۰ روز اخیر، تعداد بیماران نیازمند به بستری رو به افزایش بوده است.

طغیان کرونا در استان بوشهر، تایید ابتلای ۱۰۵ نفر به این ویروس

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا، ۱۰۵ مورد جدید به تعداد مبتلایان به این ویروس در استان بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری بیان کرد: با شناسایی ۱۰۵ مورد جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر به ۹۰۰ نفر افزایش یافت. از مبتلایان جدید ۶۲ نفر در شهرستان بوشهر، ۱۶ نفر در دشتستان، ۱۱ نفر در گناوه، ۶ نفر در تنگستان دشتی ۴ نفر در دشتی، در عسلویه و دیر هر کدام ۲ نفر و در جم و دیلم نیز هر کدام یک بیمار شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۶۱ نفر مرد و ۴۴ نفر زن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تا کنون ۳۷۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبودی قطعی یافته‌اند و ۴۹۱ نفر نیز در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی علت افزایش قابل توجه مبتلایان به کرونا در استان بوشهر را رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم عنوان و تاکید کرد: مدافعان سلامت استان بوشهر به همراهی مردم برای پیروزی بر کرونا نیاز دارند و عموم مردم باید با رعایت بهداشت فردی، پایبندی به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در تجمعات این همراهی را تا مهار کرونا ادامه دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین