کد خبر: ۶۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۱

۲ هکتار از جنگل پارک ملی دز در آتش سوخت

رئیس اداره پارک ملی دز گفت: دو هکتار از جنگل پارک ملی دز در شهرستان دزفول روز چهارشنبه دچار آتش‌سوزی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا قپانچی پور اظهار کرد: دو فقره آتش‌سوزی به طور همزمان در دو نقطه پارک ملی دز رخ داد که با تلاش اهالی و نیروهای منطقه حفاظت شده دز و آتش‌نشانی مهار شدند.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها ساعت ۱۴ امروز اطلاع رسانی شد که با همکاری انجمن مردم نهاد روستای انقلاب و آتش‌نشانی شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه و برخی از اهالی روستاهای اطراف در ساعت ۱۸ مهار شدند.

۲ هکتار از جنگل پارک ملی دز در آتش سوخت

رئیس اداره پارک ملی دز گفت: یکی از این آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های عبدالنبی و سخیری در محدوده منطقه حفاظت شده پشت روستای انقلاب و دیگری در محدوده پارک ملی سمت روستای خمات مسیر چغازنبیل نزدیک به حاشیه رودخانه دز اتفاق افتاد.

قپانچی پور عنوان کرد: علت این آتش‌سوزی‌ها در حال بررسی است و سطح آتش‌سوزی حدود دو هکتار برآورد شده است.

وی یادآور شد: در این آتش‌سوزی‌ها به بخش‌هایی از پوشش گیاهی و درختان منطقه خسارت وارد شد.

پارک ملی دز واقع در میانرود دزفول با برخورداری از ۱۷ هزار هکتار مساحت، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز همچنین از جمله زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب‌های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین