کد خبر: ۶۵۳۲۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
در آیین رونمایی از طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال

روحانی: اقتصاد سنتی در حال تغییر به اقتصاد دیجیتال است

رییس جمهور گفت: اقتصاد سنتی در جهان و کشور در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز پنجشنبه در آیین رونمایی از طرح های پیشران اقتصاد دیجیتال به صورت ویدئوکنفرانس گفت: در مسیر کاروان هر پنجشنبه یک افتتاح بزرگ، امروز به مقصد اقتصاد دیجیتال رسیدیم، البته بخش بزرگی از اقتصاد ما به نحوی دیجیتال است، اما اقتصاد دیجیتال به آن مفهومی که در دنیا مطرح است، یک فضا و فرصت بسیار مهمی برای مردم عزیز کشور است.

رییس جمهوری بیان کرد: در مورد اقتصاد سنتی که اینجا «اقتصاد نفتی» به آن گفته شد، می خواهم به مفهومی فراتر اشاره کنم؛ اصولا اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است و کشاورزی کشور ما نیز یک تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.

روحانی: اقتصاد سنتی در حال تغییر به اقتصاد دیجیتال است

روحانی افزود: اگر خدماتی که در اختیار مردم قرار می دهیم، بخشی از آن را خدمات فضاپایه در نظر بگیریم، شامل این می شود که بدانند شرایط آب سدها، رودخانه ها، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه چگونه است؛ یک کشاورز از منزل خود و با استفاده از تلفن همراه، شرایط محیطی کسب وکار خود بداند و برنامه ریزی کند و از شرایط جوی محل کسب وکارش آگاه شود.

رییس جمهوری با اشاره به مشاغل دامداری آزاد که دام ها در صحرا و مراتع حرکت می کنند، گفت: امروز بخش بزرگی از این حرکت دیجیتال صورت می گیرد، فرد با امکانات در دسترس خود جایگاه چرای دام های خود را نظارت و بررسی می کند؛ لذا اساسا تحول کشور ما و همه جهان به سمت یک اقتصاد دیجیتال است.

روحانی افزود: در یکی از کشورهای پیشرفته در یک کارخانه ماشین سازی که برای بازدید رفته بودم، این کارخانه عظیم و بزرگی که ماشین های بسیاری تولید می کرد، در آن سالن فردی برای انجام کار یدی حضور نداشت و افراد متخصص در یک اتاقکی بودند و از راه دور امور را کنترل می کردند. هدایت اینترنتی و دیجیتالی در اختیار آنها بود و با هوش مصنوعی کار ساخت ماشین ها انجام می گرفت.

رییس جمهوری گفت: در آن طرح ربات ها همه کار می کردند و با یک هوش مصنوعی ساخت ماشین را اداره می کردند که خودرو هم ارزان تر و هم سریع تر و هم دقیق تولید می شد زیرا ربات مانند کارگری نیست که خسته بشود در جوشکاری کمتر و بیشتر بزند یا یادش برود پیچی را محکم تر کند و این مدل برای انجام کار دقیق و سریع اطمینان‌بخش‌تر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین