کد خبر: ۶۵۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

گالری‌گردی مجازی و حقیقی در روزهای آخر هفته

همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین، برخی از گالری‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند امکان بازدید حضوری را با هماهنگی‌ قبلی، فراهم کنند. البته هنوز برخی دیگر از گالری‌ها به دلایل مختلفی همچون احتمال پایین بودن تعداد بازدیدکنندگان و طبعا کاهش میزان فروش آثار، تصمیم به بازگشایی نگرفته‌اند، یا همچنان تعطیل هستند یا به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

این گزارشی مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری برپا هستند.

*********

راه‌ابریشم

نمایشگاه چاپ‌های دستی و آلترناتیو به انتخاب بابک کاظکی از روز سه‌شنبه (۶ خردادماه) در گالری راه ابریشم برگزار است.

گالری‌گردی مجازی و حقیقی در روزهای آخر هفته

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ فراهم است.

گالری ابریشم در بلوار کشاورز، پلاک ۲۱۰ واقع شده است.

آرتیبیشن

هفتمین استودیوی آنلاین آرتیبیشن با مجموعه آثار چاپ مرجان نعمتی، از روز پنجشنبه (۸ خردادماه) برقرار است و تا ۱۰ خردادماه نیز ادامه دارد.

آثار این نمایشگاه به موضوعاتی همچون معماری شهری، عمارت‌ها و ساختمان‌های بازمانده و نمادهای شهری خلوت و فاقد فیگور پرداخته است.

بازدید حضوری از این نمایشگاه با هماهنگی قبلی، امکان‌پذیر است.

گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده‌به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ واقع شده است.

گلستان

نمایش آثار دیجیتال ابراهیم حقیقی با عنوان «کرونا ایسم»، از اول خرداد تا اول تیرماه در گالری گلستان برگزار است. این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شده است و امکان بازدید آثار در سایت این گالری فراهم شده است.

ابراهیم حقیقی، هنرمند پیشکسوت، به بهانه‌ی شیوع ویروس کرونا در جهان، تاریخ هنر را نیز از این موضوع بی‌نصیب نگذاشت و پای این ویروس را به آثار هنری مشهور جهان باز کرد. او با استفاده از نمادهای ویروس جهان‌شمول کرونا از دستمال کاغذی و ژل‌های ضدعفونی کننده گرفته تا ماسک و دستمال کاغذی در آثار مشهور هنری جهان، کرونا را به تاریخ دنیای هنرهای تجسمی برده است.

حقیقی این تصاویر را که به وسیله‌ی فتوشاپ ساخته است، در صفحه شخصی ایسنتاگرامش منتشر کرد. آثاری از رنه ماگریت، ونسان ونگوگ، ادوارد مونک و ادوارد مانه هدف این هنرمند قرار گرفته است.

آس

نمایشگاه ویدئوآرت با عنوان «اولین بار من» از روز جمعه (۹ خردادماه) تا ۲۰ تیر در گالری آس برپاست.

در این نمایشگاه آثاری از نسترن آزادی، آناهیتا آقاطاهر، سیما باقرزاده، رجا بهروش، ابراهیم خبازی، هانیه کاشانی، نگار عالم‌زاده گرجی و حسام نیک‌فال به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید آثار می‌توانند با وقت قبلی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری «آس» در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ واقع شده است.

«اُ»

«هندسه سکوت» عنوان نمایشگاه نقاشی محمد خلیلی است که از روز جمعه (۹ خردادماه) در گالری اُ برگزار می‌شود تا ۲۶ خردادماه نیز ادامه دارد.

همچنین مجموعه آثار حجم و طراحی نیلوفر لهراسبی نیز با عنوان «انتزاع کوچ» در همین تاریخ در طبقه دوم گالری برگزار می‌شود.

امکان بازدید حضوری از این نمایشگاه‌های هنری با هماهنگی قبلی و رعایت نکات بهداشتی، وجود دارد.

گالری «اُ» در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸ واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین