کد خبر: ۶۵۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم چه گذشت؟

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز خود، اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم را به مدت یکسال انتخاب کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

دومین نشست علنی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه ۸ خردادماه ۹۹) به ریاست حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس سنی مجلس آغاز شد.

بر این اساس، روح الله نجابت دبیر هیات رییسه سنی اعلام کرد که برگزاری انتخاب هیأت رئیسه دائم مجلس یکی از دستورکارهای نشست امروز مجلس است.

در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم چه گذشت؟

با توجه به انتخاباتی که امروز در صحن مجلس برگزار شد، هیئت رئیسه پارلمان یازدهم برای یکسال به شرح زیر از سوی نمایندگان انتخاب شدند:

در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم چه گذشت؟

براساس این گزارش، پس از ورود مجلس به دستور کار جلسه علنی امروز با اعلام هیأت رئیسه، حمیدرضا حاجی بابایی منتخب همدان در مجلس یازدهم از کاندیداتوری برای ریاست در اجلاسیه اول مجلس یازدهم انصراف داد.

*کاندیداهای ریاست مجلس اعلام شدند

سپس هیئت رئیسه سنی مجلس اسامی کاندیدای نهایی ریاست مجلس را قرائت کرد و بر این اساس محمدباقر قالیباف منتخب تهران، فریدون عباسی منتخب کازرون و سیدمصطفی آقامیرسلیم منتخب تهران به عنوان کاندیدای ریاست مجلس برای اجلاسیه نخست مجلس یازدهم معرفی شدند.

*قالیباف رئیس مجلس شد

محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رای از مجموع 267 رای ماخوذه حائز اکثریت آرای نمایندگان شد و برای سال نخست اجلاسیه یازدهم بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد.

برای این سمت، علاوه بر قالیباف، فریدون عباسی و مصطفی آقامیرسلیم نیز کاندیدا شده بودند که عباسی 17 و میرسلیم 12 رای کسب کردند؛ 8 رای نیز باطله اعلام شد.

*نامزدهای نواب رئیسی مجلس یازدهم معرفی شدند

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی منتخب مشهد و علی نیکزاد منتخب اردبیل به عنوان کاندیدای نواب اول و دوم برای اجلاسیه اول مجلس یازدهم معرفی شدند.

همچنین هیأت رئیسه اعلام کرد که عبدالرضا مصری منتخب کرمانشاه و سید محمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب تبریز از کاندیداتوری نواب رئیسی مجلس انصراف دادند.

*قاضی‌زاده هاشمی و نیکزاد نواب اول و دوم هیأت رئیسه مجلس یازدهم شدند

پس از انتخاب محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس اجلاسیه اول مجلس یازدهم با 230 رأی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی منتخب مشهد و علی نیکزاد منتخب اردبیل برای نایب‌رئیسی مجلس یازدهم و به عنوان کاندیدای تصدی نواب رئیس اجلاسیه نخست مجلس یازدهم شورای اسلامی داوطلب شدند.

پس از رأی‌گیری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با 208 رأی و علی نیکزاد با 196 رأی از 274 رای ماخوذه به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

مجلس یازدهم پس از انتخاب نواب هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم‌، انتخاب دبیران و کارپردازان (ناظران) هیأت رئیسه مجلس یازدهم برای سال اول را در دستور کار قرار می‌دهد.

*دبیران هیات رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند

بر این اساس احمد امیرآبادی فراهانی، سید ناصر موسوی لارگانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محسن دهنوی، روح الله متفکر آزاد و علی کریمی فیروزجایی به عنوان دبیران هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

*فرهنگی، پیرهادی و سلیمی به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس برگزیده شدند

ناظران هیأت رئیسه برای سال اول مجلس یازدهم انتخاب شدند و بر این اساس محمد حسین فرهنگی، علیرضا سلیمی و محسن پیرهادی به عنوان کارپردازان هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

*اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم سوگند یاد کردند

پس از اینکه اعضای کامل هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند در برابر قرآن سوگند یاد کردند که آئین‌نامه را اجرا و بی‌طرفی کامل را حفظ کنند.

متنی این سوگند به شرح زیر است:

من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین