کد خبر: ۶۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

رویارویی جدی کره جنوبی و ژاپن با کرونا

در حالی که شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی کاهش یافته بود بار دیگر «ابتلای خوشه ای» دهها نفر به این ویروس، خطر همه گیری را افزایش داده است در ژاپن نیز دولت برای مقابله با تبعات منفی کرونا بر اقتصاد، در حال «تزریق بسته های کمکی بیشتر» است.
آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۸۲ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که بیشترین میزان در ۶۰ روز گذشته است.

این اتفاق پس از آن رخ می دهد که وزارت بهداشت کره جنوبی موفق شده بود بیماری و ابتلای خوشه ای در پایتخت را مهار کند اما افزایش مبتلایان بار دیگر نظام بهداشتی و پزشکی کره جنوبی را تحت فشار گذاشته است.

رویارویی جدی کره جنوبی و ژاپن با کرونا

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در کره جنوبی از این بابت ابراز نگرانی کرده و در بیانیه ای آورده است که همچنان باید طرح فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کرد در صورت لزوم سختگیری ها نیز افزایش خواهد یافت.

ابتلای خوشه ای در انبارهای شرکت کوپانگ در نزدیکی پایتخت زمانی رخ داد که ۴ هزار نفر از کارگران در دو انبار مشغول کار بودند از همه آنها آزمایش کرونا گرفته شده است و قرنطینه شده اند.

کره جنوبی تاکنون چندین بار اقدام به باز کردن شماری از مدارس کرده اما به دلیل شیوع بیماری، بار دیگر آنها را بسته است امروز نیز از بسته شدن نزدیک به ۶۰۰ باب مدرسه خبر داد.

همزمان مرکز پیشگیری از بیماری های این کشور اعلام کرده است تدابیر محدود کننده و قرنطینه در غرب پایتخت و منطقه نزدیک به محل شیوع بیماری در نظر گرفته است که تا روز ۱۴ ژوئن ادامه خواهد یافت.

در ژاپن اما وضعیت اقتصادی برای مسئولان نگرانی به بار آورده است این کشور تحت نخست وزیری "آبه شینزو" موافقت کرد که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر به اقتصاد خود تزریق کند.

در بدو شیوع همه گیری؛ آبه از تصویب یک بودجه کمکی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد دلاری خبر داد که این رقم با بسته جدید به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است که بخشی از آنها کمک های نقدی دولت به هر شهروند است.

دو بسته محرک اقتصادی را که دولت ژاپن برای مقابله با کرونا و کمک به اقتصاد اختصاص داده است نزدیک به ۴۰ درصد از رشد تولید ناخالص ملی این کشور محسوب می شود.

کمک به اشتغال، از سرگیری کسب و کارها، تولید کنندگان و مقابله با کرونا از جمله اقداماتی است که دولت برای این بسته کمکی در نظر گرفته است.

با مهار تدریجی کرونا در ژاپن امروز شاخص سهام نیکی و تاپیکس در این کشور به ترتیب ۲.۳ و ۱.۸ درصد افزایش یافت که بالاترین رشد در ۳ ماه گذشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین