کد خبر: ۶۵۳۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

کرونا جان ۵۰ نفر دیگر را در ایران گرفت

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

کرونا جان ۵۰ نفر دیگر را در ایران گرفت

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۴۷نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ هزار مورد تست جدید از افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ گرفته شده و تاکنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و در پنچ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران و بخش هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی افزود: مردم می توانند اپلیکیشن ماسک را بر روی تلفن های همراه خود نصب کنند و از وضعیت استان یا شهر مورد نظر خود درباره وضعیت شیوع کرونا مطلع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین