کد خبر: ۶۵۳۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

بزرگترین هواگرد تمام الکتریکی جهان پرواز کرد

بزرگترین هواگرد تمام الکتریکی جهان برای اولین بار ۳۰ دقیقه بر فراز ایالت واشنگتن پرواز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

این هواگرد تمام الکتریکی،"ای کاراوان" (eCaravan) نام دارد و توسط شرکت "مگنیکس" (magniX) توسعه داده شده است و روز گذشته برای نخستین بار این شرکت توانست هواگرد خود را به پرواز درآورد. یک خلبان آزمایش هدایت این هواگرد با ظرفیت ۹ نفر را بر عهده داشت و بر فراز شهر موسس لیک (Moses Lake) پرواز کرد و به راحتی پس از پرواز فرود آمد.

طی این پرواز آزمایشی هواگرد مذکور پس از برخاستن از زمین به ارتفاع ۲۵۰۰ فوتی رسید و سپس ارتفاع خود را به هزار فوت کاهش داد و سپس ۲۵ دقیقه در آسمان پرواز کرد. در حالی که هواگرد در حال پرواز بود، خلبان آن تعدادی مانور برای آزمایش حرکت و ایمنی هواگرد انجام داد.

بزرگترین هواگرد تمام الکتریکی جهان پرواز کرد

سازندگان این هواگرد اظهار کردند: طی ۱۵ سال آینده تمامی پروازهای زیر ۱۰۰۰ مایل توسط هواگرد تمام الکتریکی انجام می‌شود، اما ابتدا فناوری باتری باید بهبود یابد؛ زیرا در حال حاضر این هواگرد برای پروازهای بسیار کوتاه در حدود ۱۰۰ مایل مناسب است. شرکت مگنیکس برای توسعه این هواگرد، تغییراتی را در هواگرد "سسنا ۲۰۸ کاراوان" (Cessna 208 Caravan) اعمال کرد و موتور الکتریکی ۷۵۰ واتی به آن افزودند.

بنابر گفته سازندگان، نسخه تجاری هواگرد مذکور سال ۲۰۲۱ آماده خواهد شد. "سسنا ۲۰۸ کاراوان" یک هواگرد ساختِ کارخانه سسنا در کشور ایالات متحده آمریکا است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین