کد خبر: ۶۵۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

واکنش اوباما به قتل شهروند سیاهپوست: در آمریکای ۲۰۲۰ نباید حوادثی از این دست عادی باشد

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای درباره مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس در شهر مینیاپولیس از آمریکایی ها خواست با به وجود آوردن هنجاری جدید اجازه ندهند میراث تعصب و رفتار نابرابر بیش از این "نهادها و دل های مردم را آلوده سازد".
واکنش اوباما به قتل شهروند سیاهپوست: در آمریکای ۲۰۲۰ نباید حوادثی از این دست عادی باشد
آفتاب‌‌نیوز :

 باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در توییتی نوشت، می‌خواهد گفتگوهایش با دوستانش درباره تصاویر کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست در ضمن تحمل فشار زانوی یک افسر پلیس به روی صورتش در خیابانی در مینه سوتا را در میان بگذارد.

به گزارش پایگاه هیل، اوباما گفت: یک دوست تاجر آمریکایی-آفریقایی میانسال من در یک ایمیل نوشت، "رفیق باید به تو بگویم که حادثه مربوط به جورج فلوید در مینه‌سوتا دردناک بود، من وقتی این ویدیو را دیدم گریه کردم. این اتفاق حال من را به هم ریخت. این تصویر زانو روی گردن استعاره از این است که چطور سیستم، مغرورانه سیاهپوستان را زیر پا می‌اندازد و فریادهای آنها برای کمک را نادیده می‌گیرد، مردم نیز اهمیتی نمی‌دهند و این واقعاً غم انگیز است."

اوباما تاکید کرد، یک دوست دیگرش به آهنگی متعلق به یک آوازخوان مسیحی ۱۲ ساله به نام "کیدرون برایِنت" که در روزهای اخیر در پاسخ به حادثه رخ داده برای جورج فلوید در فضای مجازی محبوبیت پیدا کرده، اشاره کرد.

این پسر آواز خوان در این آهنگ می‌خواند: من یک مرد جوان سیاهپوست هستم و هر آنچه که بتوانم برای ایستادن انجام می‌دهم اما وقتی دور و بر خودم را نگاه می کنم و میبینم که چه اتفاقی برای همنوعان من در هر روز می‌افتد من انگار طعمه‌ای آماده برای شکار هستم.


اوباما در ادامه بیانیه خود نوشت: این طبیعی است که بخواهیم زندگی به وضعیت عادی خود برگردد در حالی که همه گیری بیماری و بحران اقتصادی هر چیزی را در اطراف ما دگرگون ساخته است اما باید به خاطر داشته باشیم برای میلیون‌ها آمریکایی مسئله مواجهه با رفتاری متفاوت صرفاً به خاطر نژاد، به شکلی غم انگیز، دردناک و دیوانه کننده عادی شده است و آنها چه در زمان سر و کار داشتن با نظام بهداشت و درمان و چه در زمان تعامل با نظام قضایی کیفری و چه در زمان دویدن در خیابان و یا تماشای پرندگان در یک پارک با این مشکل روبرو هستند.

این صحبت اوباما اشاره به مرگ احمد آربری، مرد سیاه پوستی دارد که در ماه فوریه به هنگام دویدن در خیابان مورد اصابت گلوله دو مرد سفید پوست در حومه جورجیا قرار گرفت.

اوباما تاکید کرد: نباید این وضعیت در آمریکای ۲۰۲۰ عادی باشد. این نمی‌تواند عادی باشد. اگر ما می‌خواهیم بچه‌هایمان در کشوری رشد یابند که به عالی‌ترین آرمان‌هایش پایبند است، می‌توانیم و باید بهتر عمل کنیم.

اوباما ادامه داد: این به عهده مقام‌های مینه‌سوتا است که درباره حادثه مرگ جورج فلوید تحقیق کنند اما از سوی دیگر این به عهده همه ما صرف نظر از نژاد یا وضعیتمان از جمله به عهده اکثریت مردان و زنان نیروی پلیس ما که به انجام کار سخت خود در مسیری درست در هر روز افتخار می‌کنند، است که با یکدیگر برای ایجاد یک هنجار جدید همکاری کنیم؛ هنجاری که در آن میراث تعصب و رفتار نابرابر دیگر نهادها و دل های ما را آلوده نکند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین