کد خبر: ۶۵۳۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

امامی: نمی‌شود به برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۰ خوش‌بین بود

سخنگوی فدراسیون کشتی کشورمان تأکید کرد که در شرایط فعلی خیلی نمی‌شود خوش‌بین به برگزاری مسابقه جهانی در سال ۲۰۲۰ بود.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدابراهیم امامی درباره ارائه طرحی از سوی فدراسیون کشتی به اتحادیه جهانی در مورد شروع تمرینات کشتی در سراسر دنیا، به برنامه دایره طلایی گفت: با توجه به اینکه دغدغه اصلی فدراسیون کشتی برگزاری مسابقات و تمرینات است، جلسات متعددی را در این مورد برگزار کرده‌ایم. در کمیته پزشکی نیز از نظرات متخصصان استفاده کردیم و نتیجه آن تنظیم دستورالعملی بود که برای اتحادیه فرستاده شد تا آن برای شیوه تمرینات در این ایام با حضور ناظران بهداشتی و کلیه عوامل موردنظر، مبنا قرار گیرد. برگزاری مسابقات در سطح جهان نیازمند این است که یکسری رفتارهای اجتماعی و بهداشتی در حین تمرینات لحاظ شود.

امامی: نمی‌شود به برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۰ خوش‌بین بود

وی با بیان اینکه طرح یادشده مورد استقبال اتحادیه جهانی هم قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این طرح را در داخل کشور نیز اجرایی می‌کنیم. البته شروع کار مستلزم آن است که کاهش شیوع بیماری کرونا را داشته باشیم تا بتوانیم برای آغاز مسابقات و اردوها از ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز بگیریم. زمانی که مجوز آغاز تمرینات را بدهند، بند به بند برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اجرا خواهد شد تا کمترین آسیب برای عوامل کار و کشتی‌گیران را به همراه داشته باشد.

امامی در واکنش به این موضوع که اتحادیه جهانی به دنبال برگزاری مسابقات جهانی در اوزان غیرالمپیکی در سال 2020 است، تأکید کرد: همان‌طور که گفتم همه چیز مستلزم کاهش خطرات کرونا در سراسر دنیاست. از این جهت بود که اتحادیه جهانی تا 10 تیر ماه فعالیت‌هایش را به حالت تعویق درآورد. آنها درصدد برگزاری مسابقه هستند، ولی قاعدتاً با این شرایط خیلی نمی‌شود خوش‌بین به برگزاری مسابقات جهانی بود. فدراسیون ما هم پیشنهاد داده است که مسابقات جهانی جهانی در سال 2021 برگزار شود.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه اگر یک درصد مسابقات جهانی برگزار شود، تکلیف چرخه انتخابی تیم ملی که برای المپیک تدوین شده است، چه خواهد شد، اظهار داشت: در صورت برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 طی نشست‌هایی که خواهیم داشت در مورد انتخابی اوزان غیرالمپیکی تصمیم‌گیری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین