کد خبر: ۶۵۳۶۷۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

هشدار قالیباف به دولت روحانی در اولین نطق پیش از دستور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچ گیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹) با درود به ارواح پاک شهدا و امام راحل گفت: مجلس یازدهم در برهه‌ای حساس از تاریخ انقلاب اسلامی و در آغاز برداشتن گام ۴۰ ساله دوم آن و در حالی که جمهوری اسلامی با مجموعه‌ای از قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌ها روبروست با همدلی و وحدت میان نمایندگان مردم برای حل مشکلات آن‌ها آغاز به کار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نگاهی کلان به گذشته ۴۰ ساله و جایگاه فعلی جمهوری اسلامی نشانگر این است که علیرغم ضعف‌های کارکردی و رفتاری و کاستی‌های مرتفع نشده توانسته گام اول خود را محکم و مقتدر بردارد.

هشدار قالیباف به دولت روحانی در اولین نطق پیش از دستور

وی ادامه داد: این یک واقعیت انکار ناپذیر است که جمهوری اسلامی در برابر هجمه گستره دشمن در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، بین‌المللی، امنیتی و فرهنگی ایستادگی و مقاومت کرده بدون اینکه از آرمان‌های اصلی خود ذره‌ای عقب نشینی کند.

وی افزود:‌نظام اسلامی در سطوح راهبردی روز به روز قوی‌تر از گذشته به راه خود ادامه داده است. به گونه‌ای که امروز به عنوان یک قدرت مهم منطقه‌ای تبدیل به یک بازیگر تاثیرگذار و پرنفوذ در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

قالیباف خاطرنشان کرد:نگاهی به حجم و شدت دشمنی نظام سلطه با همه ابزار‌های قدرتمند رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی خود به خوبی گواه این مسئله است که امروز انقلاب اسلامی توانسته مهمترین الگوی رقیب برای نظام سرمایه‌داری جهانی باشد. این دستاورد بزرگ تنها بر اساس حرکت بر مدار مکتب امام و هدایت رهبری حکیم انقلاب و مجاهدت مردانی، چون حاج قاسم‌ها به دست آمده است. مردانی که با ولایت پذیری، عقلانیت و کارآمدی خطوط طراحی شده توسط رهبری را تحقق بخشیده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار این توفیقات عظیم ندیدن ناکامی‌های بزرگ باعث از دست رفتن سریع دستاورد‌های به دست آمده خواهد شد چرا که نداشتن تصویر درست از واقعیت‌های موجود باعث اشتباه در تصمیم و اجرا می‌شود.

وی افزود: ناکامی‌های گوناگون در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متاسفانه به سرمایه اجتماعی نظام آسیب وارد کرده است. بر این اساس انقلاب اسلامی در آغاز گام دوم خود برای رسیدن به هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی با مجموعه‌ای از تهدید‌ها و فرصت‌ها روبروست.

قالیباف خاطرنشان کرد: مهمترین فرصت ما رهبری حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که کشتی نظام را از طوفان‌های سخت به سلامت تا به امروز عبور داده است. فرصت دیگر باور دینی عمیق مردم به ویژه جامعه ایثارگری و خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و اعتقاد آن‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی است که زمینه‌ساز امداد الهی در دشواری‌های بزرگ می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر قدرت منطقه‌ای فزاینده جمهوری اسلامی هم که باعث شکل‌گیری عمق راهبردی و نفوذ ژئوپلیتیکی شده فرصت مغتنمی است که جمهوری اسلامی را به نماد مقاومت در برابر مستکبرین تبدیل کرده و همچنین با افزایش توان بازدارنده نظامی جرات دست درازی به این سرزمین را از دشمن سلب کرده است.

وی افزود: قدرت علمی و پیشرفت فناورانه در کشور به دست نخبگان فرصت دیگری است که زمینه لازم جهت هر گونه پیشرفت را فراهم کرده است. بدنه وسیع و گسترده نیرو‌های جهادی و مردمی در سراسر کشور نیز فرصت بی‌نظیری است که می‌تواند در صورت انسجام و مدیریت مطلوب مبتنی بر الگوی عمل جهادی و ناکامی‌های گوناگون غلبه کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: فرصت بعدی ما وجود طیفی از جوانان مومن و انقلابی است که با استقامت مؤمنانه خود موتور محرکه این کشتی پرتلاطم شده‌اند و در کنار همه این‌ها سرمایه انسانی جوان و توانمند ایرانی ثروت‌های عظیم خدادادی و منابع فراوان طبیعی از جمله ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیگر است که می‌تواند از سر شکل‌گیری جهشی بزرگ در عرصه‌های گوناگون باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته در کنار همه این فرصت‌ها، فرصت‌های یاد شده، تهدیداتی هم در کمین نظام اسلامی است. تهدید نخست کاهش سرمایه اجتماعی نظام است که در نتیجه ناکارآمدی اشباع شده مدیریتی کشور و فاصله گرفتن مسئولان از اصول انقلاب ایجاد شده و متاسفانه چالش اقتصادی و معیشتی را که وجود آورده که زمینه‌ساز بیکاری و آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است.

وی افزود: تهدید دیگر فساد نگران کننده‌ای است که در تار و پود ساختار‌های مختلف نفوذ کرده و موجب افزایش تبعیض، نارضایتی و عدم تحقق عدالت شده است. همچنین نظام اداری و اجرایی متورم و به هم ریخته کشور تهدید دیگری است که امکان حکمرانی خوب را سلب کرده است.

قالیباف خاطرنشان کرد: تضعیف نهاد بسیار مهم خانواده از طریق گسترش روزافزون سبک زندگی غربی نیز تهدیدی نگران کننده تلقی می‌شود که نیاز به توجه ویژه و فوری دارد و در نهایت گسترش نفوذ جریان غرب‌زده که با امید بستن به دشمن مانع خودباوری ملی و توجه به ظرفیت‌های عظیم داخلی شده، تهدید مهم دیگری است که باید در باره آن به طور جدی هوشیار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌اگرچه موارد فوق می‌تواند تهدید جدی برای حاکمیت ایران اسلامی باشد، اما تجربه‌های پیشین انقلاب اسلامی در وضعیت‌های بحرانی نشان داده است که اگر الگوی موفق گذشته به ویژه در پیروزی انقلاب اسلامی دفاع مقدس و در تقویت توان نظامی و توسعه قدرت منطقه‌ای مبنای عمل قرار گیرد از تهدید‌های موجود نیز می‌توان فرصت‌های بزرگ ساخت.

وی افزود:‌از دید من بر اساس نظام فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی برای استفاده از فرصت‌های یاد شده و جلوگیری از اثرگذاری و تشدید تحریم‌ها تنها راه این است که الگوی مدیریت جهادی در پیش گرفته شود. این الگوی مدیریت جهادی بر اصولی استوار است.

قالیباف خاطرنشان کرد: یکی از این اصول باور به مبانی قرآنی و سنت‌های الهی و استعانت مستمر از آنهاست که امروز برای ما در ولایت فقیه و مردم سالاری دینی متبلور است و می‌تواند سبب گشایش هر بن‌بستی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصل دوم مردمی‌سازی حکمرانی به ویژه مردمی کردن اقتصاد است که ظرفیت‌های عظیم انسانی، مادی و معنوی را وارد عرصه مدیریت می‌کند. اصل سوم تلاش و کوشش مجاهدانه و امیدوارانه که کمبود‌ها و نقص‌های ساختاری و کاستی‌ها را جبران می‌کند و اصل چهارم توجه ویژه به معنویت و اخلاق اسلامی که زمینه‌ساز و توجهات ویژه حضرت، ولی عصر (عج) است.

وی افزود: اصل پنجم وحدت کلمه مردم و همگرایی نخبگان که به تعبیر امام بزرگوار رمز پیروزی و بقای جمهوری اسلامی است و اصل ششم توجه و میدان دادن به نسل جوان و پرانگیزه و توانمند سازی آن‌ها است که می‌تواند هر مانعی را از سر راه بردارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: اصل هفتم توجه ویژه به عدالت با اولویت دادن به محرومین و مستضعفین و همچنین طبقه متوسط ضعیف شده است که صاحبان اصلی این انقلاب هستند و خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌اکنون که مجلس در آغاز راه خود قرار دارد آنچه شرایط را خطرناک‌تر می‌کند الگوی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی کشور است که علاوه بر ناکارآمدی و آشفتگی مدیریتی و تمرکز بر نگاه به بیرون به بسیاری از اصول و مؤلفه‌های الگوی مدیریت جهادی باور ندارد.

وی افزود:‌در چنین شرایطی است که مجلس یازدهم می‌تواند با رویکردی منطقی و انقلابی نسبت به دولت و با استفاده از ظرفیت‌های تقنینی و به خصوص نظارتی خود در چارچوب پیام رهبر انقلاب دولت را به سمت مطلوب هدایت کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم نقشه راه خود را پیام رهبر حکیم انقلاب قرار می‌دهد و به عنوان یک نهاد مردمی و انقلابی که هدف خود را تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد قرار داده حل مسائل ملی و محلی مردم را به عنوان یک وظیفه انقلابی و مطلوب و وجهه همت خود قرار خواهد داد و با این شاخص تعامل خود را با دولت فعلی و دولت آینده را تنظیم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم نه بنای تقابل و مچ گیری دارد و نه در پیگیری منافع و حقوق مردم مسامحه می‌کند. مجلس یازدهم تلاش می‌کند موانع قانونی دولت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم را اصلاح کند، اما در عین حال اجازه نخواهد داد دولت در اجرا و پیاده سازی قوانینی که حل کننده مسائل مردم است، سهل‌انگاری کند.

وی افزود: رهبر انقلاب در پیام روشنگرانه خود در حوزه اقتصادی بر توجه به معیشت طبقات ضعیف و تحقق عدالت تاکید داشتند و اشاره فرمودند مطابق نظر صاحب‌نظران این هدف با اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی محقق می‌شود.

قالیباف خاطرنشان کرد:‌امروز امراض اصلی اقتصاد ملی ما مانند رشد نقدینگی بهینه نبودن قیمت‌های نسبی و تخصصی نبودن تولید بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. از مهمترین دلایل آن هم حذف حضور مؤثر مردم، مداخلات غیرمنطقی دولت، انحصارات، امضا‌های طلایی، پولسازی کسری بودجه و نظام مالیاتی معیوب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه باید بپذیریم انقلاب مردمی ما به اقتصاد مردمی منجر نشد، علت هم این بود که آرمان‌های متعالی انقلاب مانند پیشرفت و عدالت را در ظرف دیوان سالاری یک صد ساله کشور ریختیم و همانطور که رهبری هم اشاره کردند نمره قابل قبولی نگرفتیم.

وی افزود: این رخداد بیش از همه محصول نبود تفکر جامع، منسجم و نظام‌مند به اقتصاد ملی است. اقتصاد مردمی، مردم بنیاد است و با اراده، حضور، سرمایه و فعالیت‌های مستقیم مردم تحقق پیدا می‌کند و دولت در آن‌ها تنها نقش زمینه‌سازی، ظرفیت‌سازی و نظارت دارد. در این اقتصاد هدف تنها کسب سود بیشتر و رشد اقتصادی به هر قیمتی نیست بلکه اقتصاد وسیله‌ای است برای تحقق آرمان‌های انسانی و اخلاقی که یکی از آن‌ها تحقق عدالت است.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجلس قوی و انقلابی یازدهم با همه توان و ظرفیت‌های قانونی خود و با یاری خداوند متعال تلاش خواهد کرد تا بار‌های بر زمین مانده انقلاب اسلامی که در راس آن حل مشکلات و سختی‌های زندگی محرومین و مستضعفین است را از زمین بردارد و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و محرومیت را به حداقل برساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس یازدهم به عنوان یک مجلس مردمی و انقلابی در کنار مسائل ملی به حل مسائل محلی مردم نیز توجه دارد، به ویژه اینجانب به عنوان رئیس مجلس خود را متعهد می‌دانم در این موضوع با حضور میدانی پشتیبان نمایندگان باشم. این امر مهم از طریق هم افزایی نیرو‌های جهادی و مردمی، متخصصین و نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان نهاد‌های عمومی و حاکمیتی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با محوریت نماینده مجلس محقق خواهد شد و هدف این ست که هر نماینده در حوزه انتخابیه خود به یک کنشگر فعال در حوزه حل مسائل مردم و پاسخ به مطالبات آن‌ها تبدیل شود و با اجرایی سازی قوانین از طریق نظارت هوشمند و مؤثر و هم افزایی ظرفیت‌ها و امکانات معضلات حوزه انتخابیه خود را برطرف کند. این الگو در سطح استان و سپس در سطح ملی با تشکیل کارگروه‌های موضوعی دنبال خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
یعنی قالیباق میخواد بگه از آقای دکتر روحانی دلسوزتر به مردم هست یا مثلا از اون بزرگوار تواناتره؟؟؟؟؟
....... ملت امیدوار بودن شاید لااقل بعضی از افرادی که هنوز تا حدودی بهشون امیدوارن و کامل ازشون قطع امید نکردن بتونن حقانه و شجاعانه با قبول و یاری فرد برتر از خودشون، در عین حال همدلی و همراهی و وحدت پیشه کنن تا همه چی به ثبات و آرامش برسه و ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
1
خودتو خسته نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
5
جناب قالیباف، مهمترین دلیل نابسامانیهای جاری کشور را ، «حذف حضور موثر مردم» دانسته است.درست می گوید. ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
12
کار به عمل برآید نه به سخن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
4
16
شایدیکی ازدلایل مشکلات امروز کشور خود شما باشید نه دولت مظلوم روحانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
همین شما بودید که زمینه ی زمین گیر شدن دولت رو فراهم کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
بهتره چشمانت را باز کنی و گرانی بی سابقه در این دولت را ببینی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
7
چرا اینطور تابلو اظهارنظرها رو قاطی عکسا میکنین و ........ بدتر از بد خودتون رو ضایع و .....................................
اکثریت مردم نظر بیشتر کاربرها رو نخونده میدونن و .........!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
0
18
خوشبختانه همه مسولان کشور سخت مشغول نطق و سخنرانی و حرف زدن هستند.
طاهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
2
18
کارنامه شما در شهرداری با سخنان امروز شمامتضاد است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین