کد خبر: ۶۵۳۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

بیانیه انجمن فرهنگ و سیاست رازی درباره کشته شدن آسیه پناهی

"حادثه‌ای که برای آسیه پناهی در کرمانشاه رخ داد قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار کرد و متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از مسئولان با به‌کارگیری اصطلاحات «زمین‌خواری» و «اعتیاد» قصد دارند از قبح این جنایت هولناک بکاهند."
آفتاب‌‌نیوز :

انجمن فرهنگ و سیاست رازی کرمانشاه بیانیه‌ای درباره مرگ آسیه پناهی منتشر کرده و نوشته است: در یک‌سال گذشته بار‌ها شنیدیم که شهروندان در حوادثی جان باختند که اگر شایسته‌سالاری و پاسخ‌گویی به میزان اندکی... وجود می‌داشت یا اساساً این فجایع رخ نمی‌داد یا دست‌کم پس از وقوع آن‌ها تمام حقیقت به مردم گفته می‌شد و با مسببان آن هم برخوردی جدّی صورت می‌گرفت. عادت کردیم به بهانه‌های گوناگون مردم جان‌شان را ازدست بدهند و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در ادامه این بیانیه آمده است: در جدیدترین مورد، حادثه‌ای که برای آسیه پناهی در کرمانشاه رخ داد قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار کرد و متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از مسئولان با به‌کارگیری اصطلاحات «زمین‌خواری» و «اعتیاد» قصد دارند از قبح این جنایت هولناک بکاهند. حال آنکه وجود شهروندانی نظیر آسیه پناهی خود نشانگر شکست وعده‌ها... است...

بیانیه انجمن فرهنگ و سیاست رازی درباره مرگ آسیه پناهی

انجمن فرهنگ و سیاست رازی کرمانشاه در بیانیه خود نوشته است: امروز شاهدیم نه تنها مسئولان هنوز از حضور انبوه بی‌خانمان‌ها شرم ندارند، بلکه اگر کسی خودش برای خودش سرپناهی بسازد به او برچسب زمین‌خوار می‌زنند. حق داشتن سرپناه از حقوق ابتدایی بشر است.... انجمن فرهنگ و سیاست رازی این فاجعهٔ هولناک را قویاً محکوم نموده و از مسئولان شهرداری و فرمانداری کرمانشاه می‌خواهد که این قتل فجیع را با جدیت پیگیری نمایند. برچسب‌هایی، چون زمین‌خواری و اعتیاد، کشتن انسان‌ها را توجیه نمی‌کند. شهروندان فارغ از اینکه سرپناه داشته باشند یا نه، فارغ از اینکه اعتیاد داشته باشند یا نه، باید از حق حیات برخوردار باشند و البته برای برخورداری از حق حیات باید حق تضمین سکونت هم داشته باشند، اگر حق سرپناه را تأمین نمی‌کنید حق حیات را از شهروندان نگیرید. دولت اگر نمی‌تواند زمینهٔ اسکان شهروندان را فراهم کند و بدتر از آن حق حیاتِ شهروندانِ بی‌پناه را به رسمیت نمی‌شناسد، با چه توجیهی می‌خواهد منابع کشور را در اختیار داشته باشد...؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین