کد خبر: ۶۵۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

افزایش جهانی بیمارانِ کرونا / پرو، ترکیه را پشت سر گذاشت

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان از میان مبتلایانش قربانی می‌گیرد.
افزایش جهانی بیمارانِ کرونا / پرو، ترکیه را پشت سر گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ۱۹ به ۳۷۳ هزار و ۹۶۱ نفر رسیده و تاکنون ابتلای شش میلیون و ۲۶۷ هزار و ۴۸۸ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون دو میلیون و ۸۴۷ هزار و ۵۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند.

در چندین کشور گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد بهبودیافتگان این بیماری و روند کاهشی تعداد مبتلایان جدید است. همچنین تاکنون در چندین کشور درگیر با کروناویروس محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۰۶ هزار نفر عبور کرده است.

تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در برزیل با سرعت رو به افزایش است و اکنون از ۵۱۴ هزار نفر عبور کرده است. این کشور به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه دوم قرار گرفته و پس از آن روسیه در رتبه سوم جای گرفته است. همچنین انگلیس پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۱۷۰ مبتلا، ۱۰۶ هزار و ۱۹۵ قربانی

۲. برزیل ۵۱۴ هزار و ۹۹۲ مبتلا، ۲۹ هزار و ۳۴۱ قربانی

۳. روسیه ۴۰۵ هزار و ۸۴۳ مبتلا، ۴۶۹۳ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۶ هزار و ۵۰۹ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۲۷ قربانی

۵. انگلیس ۲۷۴ هزار و ۷۶۲ مبتلا، ۳۸ هزار و ۴۸۹ قربانی

۶. ایتالیا ۲۳۲ هزار و ۹۹۷ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۱۵ قربانی

۷. هند ۱۹۰ هزار و ۶۲۲ مبتلا، ۵۴۰۸ قربانی

۸. فرانسه ۱۸۸ هزار و ۸۸۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۰۲ قربانی

۹. آلمان ۱۸۳ هزار و ۴۹۴ مبتلا، ۸۶۰۵ قربانی

۱۰. پرو ۱۶۴ هزار و ۴۷۶ مبتلا، ۴۵۰۶ قربانی

پس از آن کشورهای ترکیه با ۱۶۳ هزار و ۹۴۲ مبتلا، ایران با ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ مبتلا، شیلی با ۹۹ هزار و ۶۸۸ مبتلا، کانادا با ۹۰ هزار و ۹۴۷ مبتلا، مکزیک با ۹۰ هزار و ۶۶۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۸۵ هزار و ۲۶۱، چین با ۸۳ هزار و ۱۷ مبتلا، پاکستان با ۷۲ هزار و ۴۶۰ مبتلا، بلژیک با ۵۸ هزار و ۳۸۱ مبتلا و قطر با ۵۶ هزار و ۹۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای بنگلادش، هلند، بلاروس، اکوادور، سوئد، سنگاپور، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، پرتغال، سوئیس، کلمبیا، کویت، اندونزی، ایرلند، مصر، لهستان، و اوکراین بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین