کد خبر: ۶۵۳۸۵۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
استقرار گارد ملی در ۱۵ ایالت و منع تردد در ۴۰ شهر

ششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ از غارت فروشگاه‌ها تا انتقال ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید

پلیس ضد شورش در نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و لس‌آنجلس با معترضان درگیر شد و با استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به‌دنبال متفرق کردن جمعیت بود.
آفتاب‌‌نیوز :

هزاران نفر برای ششمین شب متوالی در شهر‌های مختلف آمریکا در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید و خشونت پلیس این کشور به خیابان‌ها آمدند.

قوانین منع تردد در حدود ۴۰ شهر آمریکا اجرایی شده است، اما معترضان این قوانین را نادیده گرفته‌اند و این موضوع تنش‌های زیادی را بین نیرو‌های پلیس و معترضان ایجاد کرد.

ششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید منتقل شد

پلیس ضد شورش در نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و لس‌آنجلس با معترضان درگیر شد و با استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به‌دنبال متفرق کردن جمعیت بود.

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، گروه‌هایی از معترضان خودرو‌های پلیس را آتش زده و مغازه‌ها را در چندین شهر غارت کرده‌اند.

حضور ۵ هزار نیروی گارد ملی در ۱۵ ایالت

گارد ملی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ۵ هزار نیروی خود را در ۱۵ ایالت مستقر کرده است. از سوی دیگر شماری از معترضان بار دیگر در نزدیکی کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی جمع شدند، آتش روشن کردند و گروهی نیز اقدام به پرتاب سنگ به سمت نیرو‌های ضد شورش کردند.

اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ وی، یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می‌فشارد، مشاهده می‌شود. این مامور که به دلیل «قتل غیرعمد» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته پیش از این به همراه سه مامور دیگر که در بازداشت جورج فلوید نقش داشتند اخراج شده بود.

ششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ از غارت فروشگاه‌ها تا انتقال ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید

غارت فروشگاه‌ها در چندین شهر آمریکا

رسانه‌های محلی در فیلادلفیا تصاویر حمله به خودرو‌های پلیس و غارت دست‌کم یک فروشگاه را نشان دادند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: «قانون و نظم در فیلادلفیا، اکنون! آن‌ها فروشگاه‌ها را غارت می‌کنند. با گارد ملی تماس بگیرید.»

غارت فروشگاه‌ها در سانتا مونیکای کالیفرنیا نیز گزارش شده است.

در مینیاپولیس جایی که آقای فلوید جان خود را از دست داد، یک راننده کامیون پس از شکستن موانع به سمت جمعیت زیادی از معترضان در حال حرکت بود که از سوی پلیس بازداشت شد. تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا اعلام کرد انگیزه این فرد از این اقدام همچنان نامشخص است.

ششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ از غارت فروشگاه‌ها تا انتقال ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید

از سوی دیگر مقام‌های انتظامی مینه‌سوتا معتقدند که حامیان برتری نژاد سفید در تظاهرات شهر‌های مینیاپولیس و سنت پال حضور دارند.

پل سنل، کمیسر سازمان زندان‌های با بیان این مطلب، افزود: «آن‌ها آشوبگر هستند.» وی همچنین تاکید کرد گزارش‌هایی از حضور آنتیفا در تظاهرات وجود داشته است.

آنتیفا جنبشی چپ‌گرا است که مجموعه‌ای از گروه‌های چپ مستقل با رویکرد عملی مبارزه با جریان‌های راست افراطی و فاشیستی را در بر می‌گیرد. گروه‌های منتسب به «آنتیفا» از جمله سرسخت‌ترین رقبای گروه‌های حامی سفیدپوستان ملی‌گرا، جریان‌های راست افراطی و تشکل‌های حامی برتری نژاد سفید در آمریکا هستند.

شب گذشته رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی از تصمیم دولت برای قرار دادن نام گروه‌های منتسب به آنتیفا در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داده است.

در شهر دنور ایالت کلرادو نیز هزاران نفر از معترضان با دراز کشیدن روی زمین و قراردادن دست‌هایشان به پشت خود، شعار می‌دادند: نمی‌توانم نفس بکشم.

تظاهرات گسترده‌ای نیز در آتلانتا، بوستون، میامی و اوکلاهما گزارش شده است.

اخراج دو مامور پلیس در آتلانتا به‌خاطر استفاده از شوک الکتریکی علیه معترضان

از سوی دیگر دو مامور پلیس در آتلانتا نیز به‌دلیل استفاده غیرضروری از اختیاراتشان علیه معترضان اخراج شدند. گزارش شده است که این دو مامور از کلت الکتریکی و شوک الکتریکی علیه معترضان استفاده می‌کردند. ویدئویی از این افسران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد آن‌ها علیه یک مرد معترض از شوک الکتریکی استفاده می‌کنند. این دو علیه یک زن نیز در روز‌های اخیر از چنین روشی استفاده کرده بودند.

ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید منتقل شده است

همچنین برخی از رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با بالا گرفتن اعتراضات در واشنگتن، به یک پناهگاه امن کاخ سفید منتقل شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد که جمعه شب گذشته دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید منتقل شده است. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که جمعیت معترضان در واشنگتن به کاخ سفید نزدیک شده بودند و ماموران سرویس مخفی ناگهان رئیس جمهوری را به پناهگاهی منتقل می‌کنند که پیش از آن برای حملات تروریستی استفاده می‌شده است.

امروز نیز سی ان ان گزارش داد که با شدت گرفتن خشونت‌ها آقای ترامپ شب یکشنبه را هم در زیرزمین کاخ سفید گذراند.

در همین حال موریل باوزر، شهردار واشنگتن همزمان با بالا گرفتن اعتراضات در این شهر، از اعمال مقررات منع آمد و شد از ساعت ۱۱ شب یکشنبه تا ۶ بامداد دوشنبه خبر داد. او گفته سربازان گارد ملی در پایتخت برای کمک به پلیس حاضر می‌شوند. این خبر همزمان با تجمع معترضان در پارک مقابل کاخ سفید اعلام شد.

ششمین شب اعتراض‌ها در آمریکا؛ از غارت فروشگاه‌ها تا انتقال ترامپ به پناهگاه امن کاخ سفید

منبع: بی بی سی و یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
7
1
عجب سیاستمداری ترامپ .همه دقیقا در پازلی که چیده وطبق برنامه بازی داده میشوند چندماه دیگه میفهمین .
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ترامپ، خودشم از این تعریف هایی که شماها ازش می کنین شاخ درآورده.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
2
5
چه عجب !!! بالاخره در آمریکا هم اغتشاش شد.؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
1
نابرابری،بی عدالتی از هر نظر،نژاد پرستی،شکاف طبقاتی وغیره....این جهان دیگر جهان صدسال پیش نیست.با گرفتن یک فیلم چند دقیقی ازیک برخورد خشن پلیس با یک سیاهپوست میبینیم که چه اتفاقی می افتد وعمق ناراضی بودن را دید.
ناشناس
|
Oman
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
2
چه جالبه، مردم اینهمه تظاهرات می کنن پلیس نمیکشتشون.
عابد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
سعی کردید، عمق فاجعه را نشان ندهید.... تصاویر و ویدئوها وحشتناک است...
...
شهروند مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
1
0
چوب خدا صدانداره بزنه دوا نداره ترامپ وپمپو خیکی فشارحداکثزی به ملت ایران آوردند حالا فشار حداکثری خداوند راملاحظه کنند زیزمیزا برایش زیاده باهمه تکبرش باپمپو باید در .... بگذرانند تامثل صدام بکشندشان انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
2
0
چه عجب بعد از چند وقت خبرگزاریتون مجبور شد یه خبر بد از کشور دوستش بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
1
درسته که سیاه پوست کشته شده سوپر من بوده ؟!؟!
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
2
عجب بهشتیه امریکا و چقدر مردم آنجا آزادی دارند یک نفر را به ناحق کشته اند 300 میلیون معترض 6 روزه ریخته اند بیرون و اعتراض میکنند و احدی کشته و شکنجه و .. نشده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین