کد خبر: ۶۵۳۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹

جزئیات گفت‌وگوی قالیباف با رئیس مجلس افغانستان

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه‌ای به گفت وگو پرداخت.

در این گفت وگو قالیباف با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم سطح تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

جزئیات گفت‌وگوی قالیباف با رئیس مجلس افغانستان

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.

قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد، به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفت و گو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بیدل
|
United States of America
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
0
خوبیش اینه که زبونشو حالیش میشه .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین