کد خبر: ۶۵۴۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

ادامه افزایش میزان رشد روزانه ابتلا به کرونا در ایران

 سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از ادامه افزایش متوسط نرخ رشد روزانه ابتلا به کرونا در کشور از ۱.۴۸ درصد به ۱.۸ درصد در دهه اول خرداد ماه خبر داد. همچنین بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، آمار مبتلایان روزانه کرونا در کشور از مرز ۳۰۰۰ نفر عبور کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد دهقانی گفت: اطلاعات مستخرج از سامانه نماگر کووید-۱۹ نشان می‌دهد که میزان رشد متوسط روزانه مبتلایان ویروس کووید-۱۹در دنیا از ۱.۷۸ درصد در دهه سوم اردیبهشت به ۲.۰۴ درصد در دهه اول خرداد افزایش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، وی افزود: نکته قابل توجه کاهش میزان متوسط رشد روزانه فوتی دنیا از ۳.۲۹ درصد در دهه اول اردیبهشت به ۱.۲۹ در دهه اول خرداد بود که این میزان کاهش برای کشور نیز از ۱.۵۳ درصد به ۰.۸۴ درصد است.

دهقانی ادامه داد: در ۱۰ روز اخیر از یک تا ۱۰ خرداد (۲۱ تا ۳۰ مه ۲۰۲۰) تعداد کل مبتلایان در جهان از چهار میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۳۷ مورد به ۶ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۲۱ مورد افزایش یافته است؛ بنابراین متوسط رشد روزانه بیماری در ۱۰ روز اخیر در دنیا برابر با ۲.۰۴ درصد است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خاطرنشان کرد: بیشترین درصد جمعیت بهبود یافته در میان ۱۸ کشور مطرح شده متعلق به چین با ۹۴.۳۵ درصد، آلمان با ۹۰ درصد، ایران با ۷۸.۴ درصد، ترکیه با ۷۷.۹ درصد، مکزیک و عربستان با ۷۰ درصد، اسپانیا ۶۹ درصد، ایتالیا با ۶۷ درصد، کانادا با ۵۳ درصد و سایر کشورها زیر ۵۰ درصد و میزان متوسط بهبود یافته دنیا تا این زمان ۴۴ درصد است.

وی گفت: با وجود روند کاهشی میانگین رشد روزانه انتشار بیماری در کشور در فروردین ماه، این روند از نیمه دوم اردیبهشت متوقف و در مسیر افزایشی قرار گرفته است.

دهقانی اظهار داشت: روند کاهشی رشد متوسط روزانه در دهه اول، دوم و سوم فروردین ماه ۷.۵ درصد، ۵.۳۷ درصد، ۲.۴۵ درصد و این روند مناسب حتی در دهه اول اردیبهشت ادامه یافت؛ به طوری که در این زمان به حداقل میزان متوسط رشد روزانه یعنی به ۱.۳۲ درصد رسیده بود.

جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.  از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و دو هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. بنابراین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۹۴۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۲۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.  همچنین تا کنون ۹۷۵ هزار و ۹۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: استانهای هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
خراسان شمالی هم وضعیت مناسبی ندارد چرا درست اطلاع رسانی نمی کنید
فقط کافی است موارد بیماری آن را با استان سیستان و بلوچستان که سه برابر جمعیت دارد یا استان بوشهر مقایسه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
0
رفتار مردم باعث شده کرونا برگردد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین