کد خبر: ۶۵۴۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

رییس قوه قضاییه: آمریکا باید برای نقض حقوق بشر در محاکم بین المللی محاکمه شود

مردم دنیا رفتار آمریکایی‌ها با مردم کشور خود را ببینند، اینکه فریاد امام (ره) نسبت به استکبارستیزی به ویژه آمریکا بلند شد و همین روحیه همواره مورد تاکید رهبری بوده است، به همین دلیل است، مردم می‌بایست، چهره حقیقی استکبار را ببینند.
رییس قوه قضاییه: آمریکا باید برای نقض حقوق بشر در محاکم بین المللی محاکمه شود
آفتاب‌‌نیوز :

رییس قوه قضاییه گفت:آمریکا باید برای نقض حقوق بشر در محاکم بین المللی محاکمه شود.

 سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر سه شنبه در رزمایش برکت امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام‌راحل برگزار شد اظهار داشت: امروز خیل عظیم مردم دلداده به امام امسال به دلیل وضعیت کرونایی کشور نتوانستند، در جوار مضجع نورانی امام (ره) باشند و از این موضوع متاثرم.

وی با بیان اینکه خیرات و برکاتی که امروز به نام ایشان و تحت تعلیمات ایشان انجام می‌شود، روح امام را شاد می‌کند، با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: عدل آن است، که هر چیز را در جای خود قرار دهد، اما جود و احسان چشم پوشی از حق خود و بخشیدن آن به دیگران است.

رئیس قوه قضائیه یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی از دیدگاه امام راحل را اجرای عدالت در همه حوزه‌ها دانست و افزود: عدالت گسترده‌ترین مقوله‌ای است، که شامل همه حوزه‌ها و مفهومی بسیار گسترده و فراگیر است، عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، عدالت انفسی، عدالت آفاقی و… حوزه‌های گوناگون عدالت است.

جامعه مبتنی بر عدالت، معنویت و عقلانیت مورد نظر امام است

وی با بیان اینکه امام همواره می‌خواست، جامعه مبتنی بر عدالت، عقلانیت، معنویت و اخلاق باشد، گفت: فقر امر مذموم و محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است، فقر را خدا نمی‌دهد، فقر محصول بی توجهی به عدالت اجتماعی و اقتصادی است و این زیبنده نیست، که چهره زیبای نظام اسلامی با وجود فقر در بخشی از جامعه متناسب نیست، باید برای فقرزدایی و محرومیت زدایی تلاش شود.

رئیسی گفت: مأموریت همه بخش‌ها و نهادهای نظام آن است، که محرومین و فقرا احساس محرومیت و فقر نکنند و این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست، باید از آلام محرومین کاسته شود.

وی همنشینی امیرالمومنین (ع) با فقرا و بینوایان را دارای پیام‌هایی برای ما در خصوص توجه به فقرا دانست و گفت: در سیره اباعبدالله (ع) و حضرت زهرا (س) و دیگر ائمه اطهار علیهم السلام و مؤمنین و مومنات رسیدگی به فقرا، توجه به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی بوده و در سیره امام و رهبری هم هست.

رئیس قوه قضائیه ماه رمضان را جلوه دگرخواهی در پرتو خداخواهی دانست و گفت: جود و احسانی که مردم ما در بسیج عمومی و کمک مومنانه در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری داشته‌اند، باید در تاریخ ثبت شود، مقام معظم رهبری خواستند و همه مردم پای کار آمدند، این کمک مومنانه هم زمان با سالروز ارتحال امام باید به رخ جهانیان کشیده شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی جهان افزود: امروز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حرکت مردمی توزیع چهار میلیون بسته کمک معیشتی به فقرا و محرومین را انجام داده است، اما می‌بینیم، در کشورهای غربی و آمریکا با محرومین و مستضعفین چطور برخورد می‌شود.

برخورد پلیس آمریکا با رنگین پوستان آمریکای بی نقاب را نشان داد

رئیسی برخورد پلیس آمریکا با یک رنگین پوست این کشور را نشان دهنده آمریکای بی نقاب دانست و گفت: مردم دنیا رفتار آمریکایی‌ها با مردم کشور خود را ببینند، اینکه فریاد امام (ره) نسبت به استکبارستیزی به ویژه آمریکا بلند شد و همین روحیه همواره مورد تاکید رهبری بوده است، به همین دلیل است، مردم می‌بایست، چهره حقیقی استکبار را ببینند.

وی استکبارستیزی و مستضعف گرایی را دوگانه آموخته‌های امام (ره) دانست و گفت: امروز خیریه‌های فراوانی در دنیا داعیه خدمتگزاری دارند، اما ما معتقدیم سه قسم خدمت وجود دارد، اول خدمتی است، که مبنای آن مادی گرایانه است، در بسیاری از کشورهای غربی از این خیریه‌ها فراوانی است و منافع خود را در آن می‌بینند، این خدمت منفعت گرا است.

رئیس دستگاه قضا دومین قسم از خدمت را خدمت بر مبنای انسان مداری دانست و افزود: بسیاری از افراد برای انسان دوستی، نوع دوستی، احترام به انسان و دل خود به دیگران کمک می‌کنند، که البته این نوع کمک هم بد نیست، اما خدمتی که مد نظر امام (ره) است، آن است، که خدمت به مردم خدمت به خدا است.

وی گفت: خدمت به فقرا و مستمندان برای خدا و بی منت مورد نظر امام (ره) است، اما آنچه که امروز در جهان انجام می‌شود، برای تحکیم موقعیت، جلب توجه دیگران و رسیدن به منفعت بیشتر است، اما خدمت مورد نظر امام فقط و فقط برای خدا است.

رئیسی به نوع برخورد کشورهای غربی به ویژه آمریکا در موضوع کرونا و دیگر موضوعات با مردم اشاره کرد و گفت: صد هزار نفر با سو مدیریت آمریکایی‌ها کشته شدند، حقوق اولیه انسان در آمریکا در حال نابودی است، اما حقوقدانان و داعیه داران حقوق بشر فریادی نمی‌زنند، امروز آمریکا به عنوان یک متهم در خصوص حقوق بشر در محاکم بین المللی باید محاکمه شود، که چگونه است، که حقوق بشر در این کشور نادیده گرفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین