کد خبر: ۶۵۴۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

ظریف: اگر اروپا در قبال وحشیگری آمریکا سکوت کند باید دهانش را برای همیشه ببندد

وزیر امور خارجه در توییتی از سکوت اروپا در قبال برخورد آمریکا با شهروندان معترض این کشور انتقاد کرد.
ظریف: اگر اروپا در قبال وحشیگری آمریکا سکوت کند باید دهانش را برای همیشه ببندد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: همزمان با مطرح شدن تهدید سرکوب نظامی، شهرهای ایالات متحده صحنه وحشیگری علیه تظاهرکنندگان و رسانه‌ها است. اروپا که در قبال جوامع غیرغربی به سرعت دست به قضاوت و داوری می‌زند، این‌بار به سکوت کرکننده خود ادامه می‌دهد. اگر اروپا می‌خواهد همچنان دهانش را بسته نگاه دارد، باید برای همیشه دهانش را ببندد.

اعتراضات در ایالات متحده از دوشنبه گذشته و پس از آن آغاز شد که ویدئوی برخورد وحشیانه مأموران پلیس با یک سیاه‌پوست به نام جورج فلوید در مینیاپولیس، بزرگ‌ترین شهر ایالت مینه‌سوتا، منتشر شد.

دریک شاوین مأمور پلیسی که با گذاشتن زانویش روی گردن جورج فلوید باعث مرگ او شد، قرار بود عصر دوشنبه به وقت محلی به دادگاه منتقل شود تا به‌ دلیل «قتل درجه سه» تفهیم اتهام شود ولی جلسه دادگاه تا هشتم ژوئن به تعویق افتاد.

آسوشیتدپرس و شماری دیگر از رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ در تماسی با فرمانداران ایالت‌ها، از عملکرد «ضعیف» آنها انتقاد کرده و خواستار برخورد شدید با معترضان شده است.

کاخ سفید درباره این خبر اظهارنظر نکرده اما رسانه‌ها گزارش داده‌اند، صدای ضبط‌شده این جلسه به دست آنها رسیده است.

ترامپ در ویدئوکنفرانسی خطاب به فرمانداران آمریکا می‌گوید: باید شدیدتر برخورد کنید. اکثر شما ضعیف هستید.

او خواستار به کارگیری نیروهای گارد ملی برای مقابله با اعتراضات شد و گفت: اگر عده‌ای را ردیابی و پیگیری کنید و ۱۰ سال بفرستیدشان زندان، دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین