کد خبر: ۶۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

ابراز همبستگی شماری از نیروهای پلیس آمریکا با معترضان

شماری از نیروهای پلیس آمریکا برخلاف رفتار خشونت‌بار همکاران خود علیه معترضان، با اعتراض‌کنندگان اعلام همبستگی کردند و مخالفان را درآغوش کشیدند.
ابراز همبستگی شماری از نیروهای پلیس آمریکا با معترضان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز سه‌شنبه شبکه سی‌ان‌ان، درپی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکاییِ آفریقایی‌تبار به دست «درک شووین» افسر سفیدپوست در شهر مینیاپولیس، شهرهای مختلف ایالات متحده ملتهب شد و در روزهای جاری صحنه اعتراض‌های خیابانی است.

در حالی که درگیری بین پلیس و معترضان در برخی مناطق شدت گرفته، برخی نیروهای پلیس با درآغوش گرفتن معترضان، دعا کردن برای آنها، سوگواری در کنارشان و زانو زادن به احترام فلوید، با آنها اعلام همبستگی کردند.

ابراز همبستگی شماری از نیروهای پلیس آمریکا با معترضان

در آتلانتا مرکز ایالت جورجیا، صفی از نیروهای پلیس با سپر در دست در مقابل معترضان زانو زدند.

در تصویری دیگر، یک افسر پلیس درحالی که ماسک ضد گاز بر سردارد و کلاه و جلیقه ضدگلوله پوشیده، یک معترض را در چهارمین روز اعتراض‌ها در این شهر در آغوش گرفته است.

«پل پازن» رئیس پلیس دنور نیز روز دوشنبه به صف معترضان پیوست و بازوی خود را در بازوی معترضان حلقه کرد.

همچنین «ترنس موناهان» رئیس اداره پلیس شهر نیویورک یک معترض را در جریان یک تجمع اعتراضی در این شهر در آغوش کشید.

قتل فلوید به دست پلیس سفیدپوست آمریکا، اعتراض‌های گسترده نژادپرستی را در سراسر آمریکا رقم زده است. آمریکا در روزهای اخیر پرالتهاب است و در برخی موارد، اعتراض‌ها به صحنه غارت‌ و آتش زدن اموال عمومی منجر شده است. پلیس برای برخورد با معترضان به رفتارهای خشونت‌باری متوسل شده اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی کرده است.

اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در آمریکا وارد دومین هفته خود شده است.

گزارش های پلیس، پیام‌های توئیتری و همچنین گزارش‌ رسانه‌ها بیانگر آن است که از زمان آغاز ناآرامی‌ها (سه‌شنبه گذشته) تاکنون دست‌کم ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بازادشت شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین