کد خبر: ۶۵۴۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

اطلاعیه: در طبیعت آتش روشن نکنید

سازمان جنگل ها در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با حضور مسئولانه در طبیعت، از بروز حریق در جنگل‌ها و مراتع پیشگیری کنند.
اطلاعیه: در طبیعت آتش روشن نکنید
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، با توجه به افزایش حضور مردم در طبیعت در روزهای آتی و احتمال حریق، سازمان جنگل‌ها طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست حتی‌الامکان در طبیعت آتش روشن نکنند. متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

همزمان با گرم‌شدن هوا که منجر به خشک شدن علوفه‌های یک‌ساله می‌شود، احتمال حریق‌های بزرگ در جنگل‌ها و مراتع افزایش می‌یابد به نحویکه کوچکترین جرقه و آتش با سرعتی زیاد گسترش پیدا کرده و سطح وسیعی از عرصه‌های منابع‌طبیعی دچار آتش‌سوزی می‌شود و متاسفانه ضمن از دست‌رفتن پوشش گیاهی، دچار خسارت‌های مالی و جانی خواهیم شد؛ لذا از کلیه هموطنان گرامی خواهشمندیم با حضور مسئولانه خود در طبیعت حتی‌الامکان از برپا کردن آتش اجتناب نموده و در صورت نیاز ضروری به روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع، قبلاً اطراف محل را از خار و خاشاک پاک کرده و پس از رفع نیاز، آتش را کاملاً خاموش نمایند.

از تمامی مسافران و گردشگران محترم تقاضا داریم در صورت مشاهده هر گونه دود و یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، موضوع را در اسرع وقت به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند. بر این باوریم که تنها با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت، شاهد آتش‌گرفتن سرمایه‌های سبز کشورمان نخواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین