کد خبر: ۶۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

چین در بحبوحه تنش ها با هند رزمایش برگزار کرد

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین از برگزاری رزمایش ارتش این کشور در هفته جاری در بحبوحه تنش های مرزی با هند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

ساوت چاینا روز چهارشنبه نوشت رزمایش ارتش چین در منطقه خودمختار تبت در شمال غرب کشور با استفاده از پهپادها، تسلیحات جنگی و مواد انفجاری برای آماده کردن نیروهای نظامی در شرایط بسیار پیچیده برگزار شده است.

این رزمایش در شرایطی برگزار می شود که گزارش های روزهای اخیر از برخورد نیروهای نظامی دو کشور در مرزهای منطقه و بلندی های هیمالیا خبر می دهد.

چین در بحبوحه تنش ها با هند رزمایش برگزار کرد

گزارش حاکی است در حالی که تنش های مرزی میان دو کشور تشدید شده است رزمایش ارتش چین برای آماده کردن نیروهای نظامی این کشور و افزایش توان رزمی آنها بخصوص در مناطق مرتفع برگزار شده است.

تلویزیون چین هم تصاویری منتشر کرده است که صعود یک واحد از نیروهای ارتش این کشور را به بلندی های کوهستان تانگ گولا نشان می دهد که ارتفاعی در حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر دارد این نیروها در تلاش هستند در عملیات فرضی از دید رادارها و پهپادهای دشمن، خود را مخفی نگهدارند.

گزارش حاکی است که نیروهای این واحد نظامی در این رزمایش جنگی، دستکم ۲ هزار مهمات انفجاری به علاوه تعدادی پهپاد مورد استفاده قرار داده اند و از تجهیزات و تسلیحات جدید و مدرن دیگری بهره برده اند.

تنش ها میان ارتش های دو کشور در منطقه مرزی بین دو طرف از روز پنجم می افزایش یافته است و نیروهای هر دو طرف به حال آماده باش هستند رسانه های چین از زخمی شدن شماری از سربازان دو کشور خبر داده بودند.

هیچکدام از دو کشور هنوز واکنش اعتراض آمیزی به وقایع اخیر نداشته اند و پکن می گوید که اوضاع در مناطق مرزی دو کشور تحت کنترل است و گشت زنی ها ادامه دارد.

آخرین درگیری مرزی دو کشور مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی در منطقه دوکلم است که نزدیک به ۷۰ روز تنش های سنگین میان دو طرف در جریان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین