کد خبر: ۶۵۴۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

چاووش‌اوغلو: حفتر در جنگ لیبی پیروز نمی‌شود/ السراج فردا به ترکیه می‌آید

چاووش‌اوغلو اعلام کرد: خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شرق لیبی هرگز نمی‌تواند در جنگ کنونی لیبی پیروز شود.
چاووش‌اوغلو: حفتر در جنگ لیبی پیروز نمی‌شود/ السراج فردا به ترکیه می‌آید
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) در جریان حضور در یک برنامه تلویزیونی در یکی از شبکه‌های این کشور تاکید کرد: ترکیه به حمایت خود از دولت قانونی در لیبی ادامه خواهد داد و خدمات نظامی مشورتی را به دولت وفاق ملی ارائه خواهد کرد.

چاووش‌اوغلو همچنین اشاره کرد، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی فردا برای بررسی راه حل سیاسی در این کشور به ترکیه سفر می‌کند.

او در اشاره به روسیه گفت، ترکیه برای منافع کشورهای دیگر دست به همان اندازه که آنها به منافع ترکیه احترام می‌گذارند،‌ احترام قائل است.

چاووش‌اوغلو درباره اوضاع شرق مدیترانه نیز گفت، هرگونه توافقنامه‌ای درباره شرق مدیترانه که ترکیه طرفی در آن نباشد، باطل است.

وی درباره رابطه کشورش با روسیه تاکید کرد: به رغم اختلاف در دیدگاه‌ها درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی ترکیه تمایل به حل مشکلات پیچیده از طریق مذاکره دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: ما با روسیه در مسائل عدیده‌ای نظیر بحران سوریه، اوضاع کنونی لیبی، مساله کریمه و موضع گیری در قبال اوکراین اختلاف داریم اما مذاکره با مسکو به منظور حل این مشکلات ادامه دارند.

وی در رابطه با کشته شدن جورج فلوید در آمریکا تاکید کرد: قتل یک انسان بدین نحو توسط پلیس در هر جایی که باشد قابل قبول نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین