کد خبر: ۶۵۴۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

فراخوان گوترش به مقامات آمریکا

دبیرکل سازمان ملل متحد در توییتر خود مقامات آمریکایی را به خویشتنداری در برخورد با معترضان به کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست این کشور که هفته گذشته به دلیل اعمال خشونت از سوی ماموران پلیس جان خود را از دست داد، فراخواند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در پیام توییتری خود نوشت: مشاهده تصاویر خشونت‌آمیز در کشور میزبان ما و مقر سازمان ملل متحد در نیویورک ناراحت کننده است.

وی همچنین افزود: اعتراض‌ها باید شنیده شوند اما باید به صورت مسالمت آمیز بیان شده و مقامات نیز در برخورد با معترضان خویشتندار باشند. همه باید مخالف نژادپرستی باشیم.

فراخوان گوترش به مقامات آمریکا

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: رهبران باید برای یکپارچگی اجتماعی در برابر نابرابری و تبعیض در کلیه اقشار جامعه سرمایه گذاری کنند.

گفتنی است، درک شووین، مامور پلیس ایالت مینه‌سوتا آمریکا روز دوشنبه گذشته هنگام بازداشت جورج فلوید، شهروند سیاهپوست این کشور به اتهام استفاده از اسناد جعلی با قرار دادن زانویش بر روی گردن فلوید باعث مرگ وی شد. شووین به همراه سه مامور دیگر از شغل خود اخراج شده‌اند.

مردم آمریکا با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور نسبت به کشته شدن جورج فلوید اعتراض کرده و خواهان بازداشت عاملان این جنایت شده‌اند. خشونت پلیس آمریکا با معترضین با واکنش‌های مختلفی روبرو شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین