کد خبر: ۶۵۴۲۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۲ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهاردهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی سه هزار و ۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و دو هزار و ۶۴۱ از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و افزایش نسبی فوتی ها را شاهد هستیم که امیدواریم استثنایی باشد. از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۸ هزار و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۵۷نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. تاکنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹+جدول

جهانپور افزود: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و استانهای هرمزگان، آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند. رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا چهاردهم خرداد 99 آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۵۶۷ نفر تا ۸ خرداد   ۸۸۲۰ نفر تا ۸ خرداد
2 آذربایجان غربی ۱۶۴ ۲۳۳ ۳۸۳۶ ۶۲۲۱
3 اردبیل ۳۳   ۲۰۱۰ ۲۹۲۵
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۵۹ ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۳۴۱ نفر تا ۸ خرداد   ۷۰۸۳ نفر تا ۸ خرداد
6 ایلام ۳۱ ۶۷   ۱۰۷۹
7 بوشهر ۱۲۳ ۱۷   ۱۳۸۳
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۱۵ ۲۹ ۶۴۹ ۶۹۰
10 خراسان جنوبی ۸ ۴۶ ۶۴۷ ۷۰۰
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۲۵   ۷۸۴ ۲۲۷۳
13 خوزستان ۶۴۴ ۶۱۳ ۱۵۳۰۹ ۱۶۶۳۲
14 زنجان ۶ ۱۳۲ ۹۷۶ ‭۱۱۸۶
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۹۰ ۱۲۰   ۲۵۲۶
17 فارس ۹۸ ۱۱۳ ۵۵۲۰ ۶۲۴۵
18 قزوین        
19 قم ۳۰      
20 کردستان ۱۳۹ ۱۶۲ ۱۷۹۴ ۳۴۴۷
21 کرمان ۹۸ ۸۵   ۲۰۰۴
22 کرمانشاه ۲۵۰ ۱۳۹   ۵۵۱۷
23 کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ ۹ ۵۸۰ ۷۶۶
24 گلستان   ۳۲۰نفر تا۲۲اردیبهشت    
25 گیلان        
26 لرستان ۹۷ ۱۶۵ ۴۳۵۹ ‭۴۵۵۰‬
27 مازندران        
28 مرکزی ۴۱ ۱۷۳   ۲۲۴۴
29 هرمزگان ۱۹۰ ۵۶   ۴۴۸۰
30 همدان   ۱۱۰نفر تا ۱۱ خرداد   ۱۰۸۶نفر تا ۱۴ خرداد
31 یزد   ۲۱۷نفر تا۲۶اردیبهشت    

***

شناسایی ۶۴۴ کرونایی جدید در خوزستان/ ۶۱۳ نفر فوت شدند

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز، دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا در خوزستان و با توجه به افزایش مراکز نمونه در شهرهای بزرگ به منظور تقویت هرچه بهتر نظام غربالگری، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۴۴ مورد ابتلای قطعی به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد.

وی افزود: از مجموع ۶۴۴ بیمار جدید، ۵۳۲ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۱۲ بیمار نیز بستری شدند که با احتساب این ۶۴۴ نفر تعداد کل مبتلایان به ۱۶هزار و ۶۳۲ نفر افزایش یافت.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: با تلاش‌های مدافعان سلامت مردم، ۱۵ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند ودر حال حاضر ۷۱۰ بیمار در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند.

وی افزود: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته، ۱۸ نفر از مبتلایان به این بیماری، جان خود را از دست دادند تا تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا به ۶۱۳ نفر برسد.

احسان‌پور گفت: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک در خارج از منزل، ضرورت اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد. به محض دریافت اطاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام میگردد.

تست کرونای ۹۸ نفر در استان کرمان مثبت شد/ تعداد مبتلایان استان به ۲۰۰۴ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار موارد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان را طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ مورد از میان ۳۷۳ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه‌های استان اعلام کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۰۰۴ نفر رسید.

مهدی شفیعی اظهار داشت: موارد مثبت ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد آن مربوط به افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۴۹ مورد بیماران سرپایی، ۱۱ مورد پرسنل و ۲۶ مورد اطرافیان بیماران می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۵۳ مورد و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۲۴ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان با ۱۳ مورد است. موارد مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم با ۶ مورد و حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ۲ مورد در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

شفیعی با بیان اینکه ۴۲ نفر از مبتلایان زن و ۵۶ نفر مرد هستند، افزود: از مجموع تعداد ۲۰۰۴ مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان تعداد ۷۹۳ نفر آنها بستری و یک هزار و 211 نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

شفیعی بیان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک زن و یک مرد از شهرستان‌های تحت پوشش حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند. مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدا تاکنون ۸۵ نفر است.

۱۵ نفر به آمار کرونایی‌های چهارمحال و بختیاری اضاف شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مجید شیرانی در خصوص آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در چهاردهمین روز از خردادماه سال ۹۹، گفت: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۵ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۶۹۰ نفر می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون ۱۶۲۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند.

وی تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۵ هزار و ۳۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۶۴۹ نفر بوده است. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۱ نفر هستند.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی به ۷۰۰ نفر رسید

کامبیز مهدی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: طی این مدت ۱۴۳ آزمایش مشکوک به کرونا در استان انجام شد که نتیجه هشت مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی بیان داشت: از هشت مورد جدید (یک نفر بستری و هفت نفر سرپایی) از شهرستان‌های سرایان، درمیان و نهبندان هر کدام دو نفر و شهرستان‌های بیرجند و قاین هرکدام یک نفر هستند که با احتساب این تعداد، مجموع متلایان در استان به ۷۰۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: از روز نخست شیوع کرونا در استان تاکنون از شش هزار و ۵۷ آزمایش انجام شده، پنج هزار و ۳۵۷ نفر تست‌شان منفی و ۷۰۰ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده با اشاره به آمار مبتلایان در شهرستان‌ها، تبیین کرد: مجموع مبتلایان کرونا در بیرجند ۲۲۰ نفر، درمیان ۸۶ نفر، طبس ۱۵۴ بیمار، قاین ۷۳ نفر، زیرکوه ۴۶ نفر، سرایان ۴۴ نفر، فردوس ۲۷ نفر، بشرویه ۱۹ نفر، سربیشه هشت نفر، خوسف چهار نفر و نهبندان ۱۹ نفر هستند.

وی تبیین کرد: از مجموع مبتلایان کرونا در استان، ۶۴۷ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و هفت نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند که حال عمومی این بیماران خوب است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوت ناشی از ویروس کرونا از بیرجند گزارش شده، افزود: با این مورد جدید تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 46 نفر رسید.

روند افزایشی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کردستان/شناسایی ۱۳۹ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

رفرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از دیروز تا پیش از ظهر امروز تست مثبت کرونای ۱۳۹ نفر دیگر در کردستان ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با احتساب آمار فدق‌الذکر، تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز به ۳ هزار و ۴۴۷ نفر افزایش یافته است.

رضاعی گفت: سنندج با یک هزار و ۱۹۷ نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان استان کردستان قرار دارد و سروآباد با ۳۷ نفر کمترین آمار استان را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، تاکنون در سقز ۵۳۴ نفر، بانه ۲۹۵ نفر، مریوان ۳۰۸ نفر، دیواندره ۳۰۱ نفر، قروه ۲۸۲ نفر، بیجار ۱۸۳ نفر، کامیاران ۱۷۴ نفر و دهگلان هم ۱۳۶ نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

رضاعی اذعان داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۱۲ هزار و ۳۴۹ نمونه است که از این تعداد، ۳ هزار و ۴۴۷ مورد مثبت، ۸ هزار و ۷۴۶ مورد منفی و ۱۵۶ مورد هم هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون، یک هزار و ۷۹۴ بیمار بهبود یافته‌اند.

وی گفت: متاسفانه ۱۶۲ نفر از هم‌استانی‌های عزیزمان هم فوت شده‌اند که ۴۳ نفر در سقز، ۳۶ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۷ نفر در کامیاران، ۹ نفر در بیجار، ۷ نفر در مریوان، ۶ نفر در دیواندره و ۳ نفر در دهگلان هستند. همه موارد فوتی در استان به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

شناسایی ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۲۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۴ خرداد، ۲۲۷۳ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۴ نفر بستری و ۱۳۲۹ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۲۱۳ نفر، شیروان ۲۵۷ نفر، فاروج ۱۴۰ نفر، مانه و سملقان ۲۲۱ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۵ نفر، راز و جرگلان ۱۴۷ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۸۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۴۹۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۱۰۷۹ نفر

محمد کریمیان،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد یک هزار و ۷۹ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۷ نفر است.

پذیرش ۳۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در قم/ حال ۳۰ نفر وخیم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش ۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به چهاردهم خردادماه، ۳۰ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۲ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، ۱۴ نفر از کل بیماران که طی روزهای متمادی بستری بودند، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر حدود ۹۰ نفر مشکوک و محتمل به کرونا در قم بستری بوده که حال حدود ۳۰ نفر آنها وخیم است.

۹۰بیمار جدید در لیست کرونایی‌های امروز سیستان وبلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش ۹۰ مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان، آمار مبتلایان به ۲ هزار ۵۲۶ مورد رسید

دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مجموع افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان با بیماری‌های حادّ تنفسی تا صبح امروز به ۳۶۱۵ نفر رسیده است. ۳۰۳۶ نفر از آنان پس از دوره درمان، ترخیص شده اند. در این مدت مجموع موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در بیماران بستری و سرپایی استان به ۲۵۲۶ مورد رسیده است که ۱۵۱۵ و ۴۱۲ و ۵۹۹ نفر به ترتیب در محدوده تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر هستند.

افزایش روزانه مبتلایان جدید کرونا در استان نشان از این دارند که در هفته‌های اخیر مردم استان دستوالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکردند و اگر این شرایط ماندگار شود روز به روز شاهد مبتلایان بیشتری هستیم.

جولان کرونا در لرستان / ۹۷ مبتلای جدید

دکتر نیکبخت گفت: از ۴۳۹ نمونه ارسالی در بیست و چهار ساعت گذشته به آزمایشگاه‌های مرجع استان تعداد ۹۷ نفر به آمار مبتلایان کووید ۱۹ در لرستان اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه خوشبختانه کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در لرستان هیچ مرگی به دنبال نداشته است، تصریح کرد: تا کنون ۱۶۵ نفر در لرستان به علت کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴ هزار و ۳۵۹ بیمار کرونایی پس از سپری کردن دوره درمان بهبودی کامل خود را به دست آورده‌اند.

شناسایی ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

با شناسایی ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به پنج هزار و ۵۱۷ نفر رسید.

 مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی گفت: از ۲۵۰ مورد شناسایی ۲۳۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه جدید ۲۱ مورد مربوط به بیماران بستری و ۲۲۹ نفر دیگر نیز مربوط به بیماران سرپایی است. متاسفانه طی شبانه روز گذشته با ثبت ۶ مورد فوتی، جمع جانباختگان کرونا در استان به ۱۳۹ نفر رسید. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۹۸۹ نفر جزء بیماران بستری و ۴۵۲۸ نفر نیز جزء بیماران سرپایی می‌باشند.

محمدی همچنین یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۴۳۹۱ نفر بستری شده اند که از این تعداد ۳۹۸۸ نفر ترخیص شده و هم اکنون ۲۶۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

ابتلا به کرونا در استان زنجان باز هم ۶ نفر

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۳۲ نفر در استان جان خود را از دست داده اند.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۸۶ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. ابتلا به کرونا در استان زنجان باز هم ۶ نفر

از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۷۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. در حال حاضر ۲۴۹ بیمار هم در استان بستری هستند.

به گفته مسؤولان بهداشتی استان با توجه به شیوع این بیماری در برخی از استان‌های همجوار و قرمز بودن این استان‌ها، اگر مردم اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، احتمال قرمز شدن این بیماری در استان زنجان و اعمال محدودیت‌های مجدد وجود دارد.

۳۳ مورد جدید کرونا در اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ مورد جدید از بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد: با احتساب آمار جدید، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۹۲۵ نفر رسید. از این تعداد ۲۰۲۰ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و از تعداد ۹۹ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، تعداد ۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است.

۱۲۳ نفر به تعداد متبلایان کرونا در استان بوشهر افزوده شد

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ بیمار کرونایی در استان بوشهر شناسایی شدند تا تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به هزار و ۳۸۳ نفر افزایش یابد.

از مبتلایان جدید ۳۵ در شهرستان بوشهر، ۲۱ نفر در دشتستان، ۱۸ نفر در جم، ۱۴ نفر در دیلم، ۱۱ نفر در گناوه، ۱۰ نفر در عسلویه، ۷ نفر کنگان، ۴ نفر در دیر، ۲ نفر در دشتی و یک نفر در تنگستان شناسایی شده‌اند.

دیروز و امروز تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر افزایش قابل توجهی داشته و در همه ۱۰ شهرستان این استان موارد جدید کرونا گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هر روز بر تعداد افراد مبتلا به کرونا افزوده‎تر می‌شود گفت: باید مردم به این نکته توجه کنند که خطر ویروس کرونا همچنان وجود دارد و افزایش بیماران کرونایی در استان بوشهر نشان از بی توجهی برخی افراد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

دکتر سعید کشمیری با تاکید بر توجه به ایزوله کردن مبتلایان کرونا افزود: باتوجه به روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در این استان ایزوله کردن بیماران کرونایی ضروری است.

دورهمی‌ها عامل انتقال بیماری کرونا

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه انتقال ویروس و شیوع بیماری کرونا به سبب تجمع‌ها و دورهمی‌ها رخ می‌دهد تصریح کرد: برخی افراد که از بیماری خود اطلاع دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و سبب شیوع این بیماری می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان تاکید کرد: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها، برگزاری مراسم جشن و عزاداری و دورهمی‌ها در خانه باغ‌ها از جمله دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر است.

دکتر کشمیری با تاکید بر پرهیز از دور همی‌ها در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا گفت: مردم توجه باید داشته باشند که افزایش ابتلا به بیماری در قالب حضور در جمع‌های خانوادگی، برگزاری مجالس و دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد، پس باید از حضور در هر اجتماعی پرهیز شود.

وی برخورد قانونی با کسانی که موارد و دستوالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ضروری دانست و افزود: با توجه به برخی بی‌توجهی‌ها در زمینه رعایت موارد بهداشتی انتظار می‌رود با کسانی‌که قوانین را زیر پا می‌گذارند با شدت عمل بیشتری برخورد شود، زیرا حضور بیماران کرونایی در جمع سبب انتشار آن می‌شود.

بستری شدن ۵۹ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین در این مدت ۴۷ نفر از بیماران بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی ۲۲ شهرستان این استان مرخص شده اند.

آرش نجیمی، مجموع بیماران بستری با علائم کرونا را در مراکز درمانی این استان به جز کاشان ۳۳۸ نفر بیان کرد و افزود: همچنین از این تعداد، وضعیت جسمی ۹۱ بیمار که از ویروس کرونا رنج می‌برند حاد است و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد برای حضور در مکان‌های عمومی و پر جمعیت استفاده از ماسک ودستکش الزامی است.
امین وخورشید بیمارستان‌های مرجع کرونا در اصفهان است.

شناسایی ۴۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  امروز در ارتباط با آخرین وضعیت استان مرکزی در خصوص مواجهه با ویروس کرونا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۴۱ مورد جدید شناسایی شده در استان، ۳۶ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴ مورد خمین و یک مورد نیز در ساوه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با احتساب تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲ هزار و ۲۴۴ نفر رسیده است.

وی در ارتباط با وضعیت بستری مبتلایان در مراکز درمانی گفت: از ۳۶ مورد ابتلای جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۶ مورد در منزل قرنطینه شدند، ۱۰ مورد نیز در بیمارستان بستری و یک مورد ساوه نیز به صورت سرپایی فرآیند مربوط به درمان را طی می‌کند. چهار مورد جدید شهرستان خمین به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل است.

به گفته جمالیان از ۲ هزار و ۲۴۴ مورد مثبت در استان، ۱۴۷ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۶۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۵۳۱ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

وی با بیان اینکه در این ۲۴ ساعت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: تعداد فوتی‌ها بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس همان ۱۷۳ مورد است.

شناسایی ۹۸ مورد ابتلای جدید به کروناویروس در استان فارس

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۵۷۶ نمونه به آزمایشگاه ها ارسال و ۹۸ مورد ابتلای جدید به کروناویروس شناسایی شد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس تاکنون، بیش از ۹۴ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است. از یک هزار و ۵۷۶ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۹۸ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۲۴۵ رسیده است.

دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۵۲۰ نفر اعلام کرد.

این مقام مسؤول در دانشگاه ادامه داد: متأسفانه سه نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز ۱۱۳ مورد فوتی استان بر اثر ابتلاء به کروناویروس از شروع تاکنون را ۶۹ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ ۳ مورد کازرون؛ اقلید و پاسارگاد هر کدام ۲ مورد؛ بیضا، نی ریز، سروستان، ارسنجان، زرقان، داراب و رستم هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد. آمار جانباختگان بر اثر کروناویروس در استان، ۵۹ درصد به مردان و ۴۱ درصد به زنان اختصاص دارد و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۵ سال است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: بیش از ۹۰ درصد جانباختگان در گروه سنی سالخوردگان و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، بنابراین لازم است بیشتر از گذشته مراقب سالخوردگان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

دکتر همتی با بیان اینکه ویروس در جامعه در حال انتقال است، تاکید کرد: مردم باید برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، فاصله مناسب در روابط اجتماعی و استفاده از ماسک در زمان خروج از خانه را جدی بگیرند.

شناسایی ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان کهگیلویه وبویراحمد به ۷۶۶ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۱۰۴ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، ۱۳ مورد مثبت گزارش شده است.

پرویز یزدانپناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۷۶۶ بیمار رسید و مبتلایان شامل دو بیمار مرد در شهرستان گچساران، سه بیمار مرد و سه بیمار زن در شهرستان بویراحمد و سه بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان کهگیلویه هستند.  شش بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و هفت بیمار با مورد مثبت در تماس نبوده اند.

یزدانپناه با اشاره به اینکه از ۷۶۶ بیمار مبتلا به کرونا ۵۸۰ نفر بهبود یافتند، ادامه داد: ۱۶ بیمار هم در بیمارستان‌ها بستری هستند. متاسفانه با بی اهمیت شمردن بیماری در استان و سهل انگاری در رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در پیشگیری از کویید ۱۹، شاهد افزایش شمار مبتلایان در استان هستیم و با ادامه این روند بی شک اتفاقات ناخوشایندی در پیش خواهیم داشت.

ابتلای ۱۶۴ نفر به ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۱۶۴ نفر به ویروس کرونا در استان خبر داد.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت:با شناسایی ۱۶۴ مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۶ هزار و ۲۲۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تعداد کل بهبودیافتگان را نیز ۳ هزار و ۸۳۶ اعلام کرد.

آقازاده افزود:با فوت ۲ تن در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب، تعداد کل فوتی‌ها به ۲۳۳ تن رسید.

ابتلای ۱۹۰ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۱۹۰ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در استان به چهار هزار و ۴۸۰ بیمار افزایش یافت.

دکتر محمود حسین پور در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از مبتلایان جدید، ۱۰۴ نفر در بندرعباس، رودان ۱۱ مورد، ۱۵ نفر میناب، ۱۸ نفر در قشم و ۱۳ نفر در بندرخمیر ثبت شده است. در۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان فوت شد که خانمی ۷۲ ساله با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۶ نفر افزایش یافت. ۸۰ نفر از مبتلایان جدید زن و ۱۱۰ نفر مرد هستند.

وی افزود: شهرستان بندرعباس با سه هزار و ۶۱ نفر، میناب با ۳۸۵ نفر، رودان با ۲۳۷ نفر در قشم ۲۳۳ نفر و بندرخمیر با ۱۶۹ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در استان را دارند. هم اکنون ۹۰ نفر مشکوک و در بیمارستان‌ها بستری هستند. ۲۳ نفر با مشکلات حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۱ نفر آن‌ها مساعد نیست. در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶ تیم برای بازدید از اماکن ساماندهی شد که در این مدت هزار و ۱۸۱ بازدید انجام شد. در این بازدید‌ها برای ۱۳۰ واحد صنفی اخطار صادر، و ۸۳ واحد نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها تعطیل شده است.

وی از واحد‌های صنفی خواست از نصب پرده پلاستیکی در درب مغازه خودداری کنند، زیرا این پرده‌ها عامل انتقال بیماری است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۵ درصد از بیماران از زنان خانه دار هستند که می‌تواند به علت خرید‌ها و یا دیگر ارتباط‌ها باشد. رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی حتما رعایت شود و در محیط‌های بسته که از کولر استفاده می‌شود حتما هرچند ساعت یکبار کولر‌ها خاموش شود و با باز کردن در و پنجره‌ها هوا را تهویه کنند. همچنین در مراسم‌ها نیز باید دستور العمل‌ها و فاصله اجتماعی رعایت شود تا مراسم‌ها به سوگواری تبدیل نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
1
0
خسته نباشین،متشکرم،من همیشه از طریق سایت شما آمار رو پیگیری میکنم.
گرفتار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
0
خوزستان بالاترین تلفات کرونا را اعلام‌میکنید و‌میگید قرمزه بعد تو همون روز اعلام‌میکنید باشگاه ها در خوزستان از فلان روز باز میشه! هی پروتکل پروتکل میکنید ولی هیچ نظارتی ندارید. الان هم بچه ها دارن امتحان ‌مجازی میدن، هنوز خلاص نشدن درباره بازگشایی در شهریور حرف می زنید تن بچه ها را میلرزانید!!! چی میخواهین از جون ملت؟ ما چه گناهی کردیم ...؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
2
شدیم کلاف سردرگم
اینور اینهمه ادم درگیر بیماری و مرده هاشون از کرونا هستن
اونور جاده های شمال از مسافر منفجر داره میشه
تکلیف ما که حبس شدیم تو خانه که گفتن در خانه بمانید چیه
ما نمی‌فهمیم یا این مردمی که راه افتادند جاده ها را بستن؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
0
2
کشور نیاز به یک نیروی ویژه با لباس ویژه (که هر کی هر کی نشه ) برای کنترل پروتکل ها در سطح کشور دارد/تا دیرتر نشده، و تمنا کارایش تمام شده/گام بعدی را باید برداشت ،پائیز پشت در است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین