کد خبر: ۶۵۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

خانه تاریخی پرویز مشکاتیان در نیشابور تخریب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور از تخریب خانه تاریخی استاد پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز شهرت داشت، در این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسماعیل اعتمادی اظهار کرد: تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضائی تخریب بنا متوقف شد، افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.

خانه تاریخی پرویز مشکاتیان در نیشابور تخریب شد

وی ابراز کرد: امکان بازسازی مجدد بنا نیز وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از لحاظ شخصیتی و جایگاهی ارزش فرهنگی دارد که می‌توانست به موزه تبدیل شود.

گفتنی است، این سومین خانه تاریخی در نیشابور است که تخریب شده است، پیش از این خانه استاد معمار باشی در خیابان رازی و خانه تاریخی رئیس التجار در خیابان اسدابادی شمالی این شهرستان در غفلت مسئولین تخریب شد.

لازم به ذکر است؛ پرویز مشکاتیان که به پدر سنتور ایران نیز مشهور است از برجسته‌ترین آهنگسازان و پژوهشگران موسیقی در ایران به شمار می‌آید که جزو نسل طلایی موسیقی پس از انقلاب محسوب می‌شود. محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، محمدرضا لطفی و حسین علیزاده از مطرح‌ترین همکاران وی بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین