کد خبر: ۶۵۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

مخالفت وزیر دفاع آمریکا با دستور ترامپ: با اعزام نیروهای ارتش به شهرها «مخالف» هستم

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی متناقض با سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که با اعزام نیروهای ارتش به شهرهای بزرگ مخالف است.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر دفاع ایالات متحده در حالی از مخالفت خود با این طرح سخن گفت که کیلی مک انینی، سخنگوی کاخ سفید بار دیگر تاکید کرده است که دونالد ترامپ در صورت نیاز نیروهای ارتش و گارد ملی را برای مقابله با اعتراضات به ایالت ها اعزام خواهد کرد.

بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا پس از انتشار تصاویری ویدئویی از برخورد پلیس مینیاپولیس با جورج فلوید که منجر به مرگ این مرد سیاهپوست شد، صحنه اعتراض و ناآرامی شده‌اند.

مخالفت وزیر دفاع آمریکا با دستور ترامپ: با اعزام نیروهای ارتش به شهرها «مخالف» هستم

معترضان در بسیاری از شهرها سه‌شنبه شب نیز مقررات منع رفت و آمد را نادیده گرفتند.

رئیس جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه تهدید کرده بود که برای برقراری نظم و آرامش نیروهای ارتش و گارد ملی را به ایالت های مختلف اعزام خواهد کرد.

این سخنان دونالد ترامپ با اعتراض دموکرات ها روبرو شد که تاکید می کنند مقابله با تظاهرکنندگان وظیفه ارتش و گارد ملی نیست. رسانه‌های آمریکا تخمین می زنند که از زمان آغاز اعتراض ها در این کشور تاکنون حدود ۹ هزار نفر بازداشت شده اند.

مارک اسپر یکی از مقاماتی بود که روز دوشنبه دونالد ترامپ را در جریان خروج از کاخ سفید با پای پیاده و حضور در برابر کلیسای تاریخی سنت جان همراهی می کرد. او اکنون اعلام کرده که هنگام همراهی رئیس جمهوری، از هدف او برای عکس گرفتن با یک کتاب انجیل در مقابل کلیسای سنت جان آگاهی نداشته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی بلومبرگ سخنان روز چهارشنبه مارک اسپر «خشم» دونالد ترامپ و مشاورانش در کاخ سفید را برانگیخته است. با این حال مشاوران رئیس جمهوری ایالت متحده به بلومبرگ گفته اند که گمان نمی کنند دونالد ترامپ وزیر دفاع خود را برکنار کند. مارک اسپر بعدازظهر چهارشنبه پس از اظهاراتش، طبق برنامه ای از پیش تعیین شده با رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین