کد خبر: ۶۵۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

معاون فرماندار آستارا: امکانات موجود جوابگوی گردشگران نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا گفت: امکانات و زیرساخت‌های موجود جوابگوی افزایش جمعیت ناشی از حضور گردشگران نیست و مسئولان استان باید در اختصاص اعتبار و تجهیزات به آستارا، شمار بالای مسافران و مهمانان را نیز محاسبه کنند تا خدمات گردشگری توسعه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

سامان ساسانیان روز جمعه اظهار کرد: طبق گزارش ها و بررسی دستگاه های تردد شمار، در تعطیلات نیمه خرداد ۳۰ هزار خودرو با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر وارد شهر آستارا شده است و استقرار چادرهای مسافرتی و حضور مسافران و مهمانان در نقاط مختلف شهر گویای این مطلب است.

وی افزود: مسئولان استانی جمعیت شهر آستارا را طبق آخرین سرشماری، ۴۸ هزار نفر قلمداد می کنند در حالیکه اکنون حدود ۵۵ هزار نفر در شهر جمعیت داریم و با ورود موج مسافران، در خدمات بخش گردشگری با مشکلات جدی مواجه می شویم.

معاون فرماندار آستارا: امکانات موجود جوابگوی گردشگران نیست

او ادامه داد: اغلب مسافران و گردشگران آستارا بومی استان های شمالی نیستند و به هوای شرجی و گرمای این خطه عادت ندارند و استفاده مکرر آنها از حمام سوئیت ها، مسافرخانه ها و هتل ها، در افت فشار و قطعی آب تاثیرگذار است.

ساسانیان گفت: شهر گردشگرپذیر آستارا حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد اما در تعطیلات و با احتساب گردشگران، شمار جمعیت به سه برابر افزایش می یابد و سبب افت فشار یا قطع آب، کمبود نان و برخی خدمات در نقاطی از شهرستان می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا افزود: بسیاری از نانوایان شهر آستارا غیربومی هستند و در روزهای تعطیل قصد مسافرت به زادگاه خود را دارند و با ورود گردشگران و بسته بودن چند نانوایی، کمبود نان احساس می شود و اتاق اصنف را به تامین نان از شهرهای دیگر موظف می کنیم و نانی که از اردبیل، تالش یا تهران به آستارا وارد می شود به دلیل هزینه حمل، گران عرضه می شود.

شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی و لوندویل و جاذبه های اقتصادی، طبیعی، مذهبی و تفریحی در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین