کد خبر: ۶۵۴۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

قیمت برنج خارجی دوبرابر شد

قیمت برنج وارداتی به شکل بی سابقه و انفجاری در بازار افزایش یافته به طوری که نرخ برنج‌های هندی و پاکستان بیش از دو برابر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

نرخ برنج های خارجی موجود در بازار نظیر برنج دانه بلند هندی فزاینده و انفجاری در روزهای اخیر افزایش یافته است به طوری که در حالی که قیمت مصوب برنج هندی در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و مصرف کنندگان ۸ هزار تومان اعلام شده، در بازار مصرف به قیمت های مختلفی مانند ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان و ۱۵ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین قیمت برنج باسماتی پاکستانی که قیمت مصوب آن ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده، در بازار مصرف ۱۷ هزار و ۵۰۰ و ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت برنج خارجی دوبرابر شد

بنابراین گزارش با وجود اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد که ارز اختصاصی واردات برنج از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی تبدیل شده است اما کماکان قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان به نرخ قبل به فروش رسید و در حال حاضر نیز این محصول به صورت محدود در برخی از فروشگاه های زنجیره ای به قیمت ۸ هزار تومان به فروش می رسد اما قیمت در بیشتر غالب خرده فروشی ها دوبرابر شده است.

قیمت برنج خارجی 2 برابر شد

قیمت مصوب برنج های وارداتی بعد از تغییر نرخ ارز در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت تغییر نکره است و کماکان نرخ این محصولات به قیمت های ۸ هزار تومان و ۸ هزار ۹۰۰ تومان به ترتیب برای برنج های هندی و پاکستانی قیمتی گذاری شده است.

بر اساس اطلاعات واصله در سال جاری کماکان بخشی از برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ترخیص شده و از سال گذشته نیز بخش زیادی از برنج های وارداتی در انبارهای بخش خصوصی و دولتی باقی مانده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است بنابراین نباید قیمت این محصول در بازار به یک باره بیش از دو برابر افزایش یابد.

بانک مرکزی اختصاص ارز برای واردات این کالای اساسی را محدود کرده است و بر اساس اعلام انجمن برنج ارز نیمایی اختصاصی نیز به صورت قطره چکانی و با تاخیر اختصاص می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
0
1
هر دم از اين باغ بري ميرسد . خوب آيا برنج در محاسبه تورم آقايان فضلا جايي دارد ؟ ظاهرا خجالت كشيدن هم ديگه بي معني شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین