کد خبر: ۶۵۴۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

برایان هوک: در مذاکره‌های گسترده‌تر با ایران باز است!

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران باری دیگر در ادامه ادعاهای تکراری‌اش مطرح کرد که آمریکا تا زمان بازگشتن ایران بر سر میز مذاکره به اعمال تحریم‌های اقتصادی سخت ادامه می‌دهد.
برایان هوک: در مذاکره‌های گسترده‌تر با ایران باز است!
آفتاب‌‌نیوز :

 برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه با بیان این که در مذاکره‌های گسترده‌تر با ایران درباره برنامه هسته‌ای آن و دیگر مسائل هنوز باز است، گفت که تاکنون این مذاکرات محدود به آزادی زندانیان بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هوک در این راستا بیان کرد: (دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا) در دیپلماسی‌ را چند سال است که باز نگه داشته و در همین مقطع زمانی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سه بار دیدار کرده است. بنابراین، ما مایلیم ببینیم که ایران دیپلماسی ما را با دیپلماسی پاسخ دهد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که تعداد شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور و به طور غیرقانونی بازداشت شده‌اند و آزاد خواهند شد افزایش می‌یابد اما جزئیاتی درباره زمان و محل آن ارائه نداد.

هوک همچنین با گفتن این که «ترس و ضعف موجب ایجاد خصومت بیشتر از سوی ایران می‌شود» مطرح کرد: واشنگتن برنامه دارد به سیاست تحریم‌های اقتصادی سخت علیه تهران در راستای آوردن آن بر سر میز مذاکره پیرامون مسائلی از جمله توافق هسته‌ای ادامه دهد.

اظهارات هوک در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه به تازه ترین اظهارات ترامپ درباره توافق با ایران واکنش نشان داد.

ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: " آقای ترامپ، ما علی‌رغم تلاش‌های «زیردستان» شما، به یک تبادل بشردوستانه دست یافتیم؛ ضمن این که ما در زمان بر سر کار آمدن شما یک توافق داشتیم. ایران و دیگر شرکای برجام، هرگز میز گفتگو را ترک نکردند. مشاوران شما که بیشتر آن‌ها را هم برکنار کرده‌اید، دست به قمار احمقانه‌ای زدند. این که چه زمانی تصمیم بگیرید، این مسأله را اصلاح کنید، به خودتان مربوط است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
آقای هوک ... خودتی .فقط برجام وبس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین