کد خبر: ۶۵۴۵۸۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
حتماً که نباید مشکل آب تنگستان مثل جریان غیزانیه اهواز شود

مردم این روستا با آبِ کولر صورتشان را می‌شویند!

رئیس شورای اسلامی روستای رستمی شهرستان تنگستان گفت: آنچه می گویم اغراق نیست و واقعیت منطقه است، اینجا مردم با آب کولر صورتشان را می شویند یا وضو می گیرند، این واقعا زیبنده منطقه ما نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

سید نفیسه ابطحی در نشست بررسی مشکلات آب شهرها و روستاهای شهرستان تنگستان عنوان کرد: مشکل آب عمیق است و نباید سطحی به آن نگاه کرد، مشکلی هست که برای همه منطقه تنگستان و خصوصاً جنوب دلوار وجود دارد.

وی تاکید کرد: همه مسئولان آمده و بازدید کرده اند، تا اردیبهشت ماه آب داشتیم ولی از اردیبهشت تا الان هیچ آبی نداریم. تا قبل از اسفند سال گذشته شاید در کل سال دو ماه آب داشتیم و بقیه آب چاه و تانکر و آب کولر بوده است.

مردم این روستا با آبِ کولر صورتشان را می‌شویند!

رئیس شورای روستای رستمی اظهار کرد: این اغراق نیست و واقعیت منطقه خودمان را می گویم، طرف می‌خواهد صورتش را بشوید باید برود آب کولر را بردارد، می خواهد وضو بگیرد باید آب کولر بردارد، این واقعا زیبنده منطقه ما نیست.

ابطحی تصریح کرد: خواهش می‌کنیم بودجه و اعتباری را برای تامین آب منطقه اختصاص دهید، چرا باید چنین شرایطی ادامه داشته باشد. در خوزستان چندین نفر به خاطر آب کشته شدند، آیا باید در منطقه ما هم چنین مشکلی پیش بیاید؟ یا در منطقه ما هم درگیری‌هایی پیش بیاید؟ ما سپر بلای مردم و مسئولین شده ایم.

وی عنوان کرد: الان از رستمی به جنوب حاضر هستیم هفته ای یکبار هم آب داشته باشیم ولی نیست. این زیبنده نیست. مردم ما مردم با حجب و حیایی هستند، درست است که نمی آیند درب استانداری یا فرمانداری و بخشداری تجمع کنند اما با آب کولر سر می‌کنند، به ما راهکار بدهید آب نداریم و شرایط دشوار است، مردم ما آب می‌خواهند.

حتماً که نباید مشکل آب تنگستان مثل جریان غیزانیه اهواز شود

همچنین نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص شهرستان‌ ها و روستاها نیز باید برنامه‌های فوری اعلام شود، حتماً که نباید مثل جریان غیزانیه اهواز شود. مردم امروز آب ندارند و نباید ۴ سال دیگر فکر چاره شود.

غلامحسین کرمی در نشست بررسی مشکلات آب شهرها و روستاهای شهرستان تنگستان اظهار کرد:
مشکل آب سیاسی نیست، مردم آب خوردن ندارند. آخرین نقطه روستایی تنگستان هفته ای ۲ ساعت آب دارند، آن هم باید دید با چه دبی و حجم و کیفیتی؛ لذا احساس می کنم باید نگاه ما نسبت به مردم تغییر کند.

وی اضافه کرد: مردم دشتی و تنگستان در مهمان‌نوازی و ادب معروف هستند، اما حالا درخواست آنها به حق است. درخواست آنها فضای سبز نیست، آب خوردن ندارند!

کرمی یادآور شد: مسئولان باید خودشان موضوع را گزارش دهند و بگویند که روستاهای ما در جنوب دلوار ماهی یک بار آب دارند. این الان دغدغه مهم مردم تنگستان است، مشکل آب جنوب بوشهر و تنگک ها با حضور و تلاش آقای حمزه پور، مدیر آب و فاضلاب استان بوشهر حل شد، تقاضا داریم با همین نگاه مشکل آب تنگستان نیز حل شود.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به عدالت اجتماعی مورد تاکید رهبری عنوان کرد: در خصوص شهرستان‌ ها و روستاها نیز باید برنامه‌های فوری اعلام شود، حتماً که نباید مثل جریان غیزانیه اهواز شود. مردم امروز آب ندارند و نباید ۴ سال دیگر فکر چاره شود.

وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب خاطرنشان کرد: انشعابات غیر مجاز باید بدون اغماض قطع شود. متعلق به هر کسی هم باشد. وقتی در روستاها شستن لباس و وضو از آب کولر استفاده میکنند پذیرفته نیست که یک نورچشمی و آقازاده در عالیشهر و گورکات خانه چند هکتاری بسازد.

فرماندار تنگستان: در «گورکات»، ۵۵۰۰ خانوار آب موردنیاز ۲۰ هزار نفر را به طور غیرمجاز استفاده می‌کنند

فرماندار تنگستان نیز گفت: بالاترین آمار ساخت و ساز غیر مجاز استان بوشهر در شهرستان تنگستان است، فقط در منطقه گورکات، ۵۵۰۰ خانوار آب مورد نیاز ۲۰ هزار نفر را به طور غیرمجاز استفاده می‌کنند.

عبدالحسن رفیعی پور در نشست بررسی مشکلات آب عنوان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت تنگستان روستایی است که نقطه تفاوت آن نیز جمعیت بالای روستایی و تعدد روستاها بوده و باعث مشکلاتی چون بالاترین مدارس تخریبی و مشکل بحران آب شده است. البته خوشبختانه چندین مدرسه در شهرستان تنگستان در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: وضعیت آب اصلا خوب نیست و شرمنده مردم هستیم، طی بازدیدهایی که داشته ایم در شهر اهرم مشکل داریم که با توجه به حلقه چاه هایی که وارد مدار شده امیدواریم در هفته پیش رو اصلاح شود.

این مسئول تصریح کرد: وقتی در یک روستا بابای پیری ما را بالای آب انبارش می برد تا قطره ای آب در آن نیست، این اصلاً برای مردم و شورا و هیچ‌کس دیگری قابل پذیرش نیست. ما در حال تلاش برای حل این مشکلات هستیم ضمن اینکه منکر تلاش دوستانمان در شوراها، دهیاری ها و آب و فاضلاب نیستیم و از تمام ظرفیت ها استفاده می شود.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه تمام دنیا با بحران آب درگیر است، اظهار کرد: در راستای حل بحران آب نیاز به همّت جمعی وجود دارد، اما مشکل مربوط به سال های طولانی است و نیاز به برنامه‌ریزی طولانی مدتی دارد. اگر آب شیرین کن های ما وارد مدار شود مشکل ۱۵-۱۰ ساله تنگستان حل خواهد شد. اعتبارات آب و فاضلاب پاسخگوی حجم کاری که باید برای توسعه و نوسازی شبکه انجام شود نیست و وضعیت بودجه کشور را نیز همه می دانیم؛ بحران آب، کرونا، تحریم و... تمام تکیه دولت بر مالیات بوده که در این مدت با توجه به تعطیلی ها تامین نشده است.

رفیعی پور عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما این است که بنا بر اطلاعات دریافتی از مجموعه آب و فاضلاب بعد از سیستان و بلوچستان، طولانی ترین شبکه خط انتقال کشور مربوط به استان بوشهر است، یک شبکه و خط انتقالی بسیار فرسوده که اگر مشکلی برای یک نقطه ای از خط ما ایجاد شود تا زمان رفع آن، می بینیم که چندین روستا دچار مشکل می شوند.

وی با اشاره به مشکل انشعابات غیرمجاز و ضرورت برخورد با این پدیده گفت: بالاترین آمار ساخت و ساز غیر مجاز استان بوشهر در شهرستان تنگستان است، فقط در منطقه گورکات، ۵۵۰۰ خانوار آب مورد نیاز ۲۰ هزار نفر را به طور غیرمجاز استفاده می‌کنند. سال گذشته بنا بر دستور استاندار بیشترین آمار تخریب را در منطقه گورکات انجام دادیم. تعارف نداریم و برای همه افراد از وکیل و وزیر و ذی نفوذ باشد این کار را انجام می‌دهیم، اگر پیگیری مستمر برای این موضوع انجام شود عمده مشکلات آب حل خواهد شد. ان شالله طی ۱۰ روز آینده مردم تغییرات را خواهند دید.

فرماندار شهرستان تنگستان خواستار افزایش آب ورودی به روستاها شد، و اظهار کرد: اگر روزانه ۳۰۰۰ متر مکعب از مناطق همجوار کسر و به سهمیه تنگستان اضافه شود می تواند بحران آب منطقه را حل کند. مردم آب می‌خواهند و اینکه اعتبار داریم یا نداریم را از ما نمی پذیرند.

عبدالحسن رفیعی پور خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که دچار چالش هستیم روستای بنه گز تا عالی حسینی است. مذاکراتی برای پروژه خط انتقال از عالی شهر به بنه گز انجام شده که با تحقق آن مشکل آب این روستاها و بخش مرکزی تنگستان حل خواهد شد. مخزن شهر دلوار با ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب که پیمانکار آن ۴۸ شد و پیمانکار جدید آمده، می تواند بحران شهر دلوار و روستاهای همجوار را حل کند. همچنین مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی بنه گز که می تواند در رفع بحران کمک زیادی کند.

این مسئول تاکید کرد: بحث دیگر تانکرها است که در بعضی روستاها سهمیه آب را تحویل می‌دهیم، اما به دلیل اینکه آب روزانه به مردم تحویل نمی شود در برخی منازل آب انبارهای بزرگ و گاها تا ۳ پمپ و مخازن ۲۰، ۳۰ و یا ۴۰ مترمکعبی نصب کرده‌اند و حتی اگر ۴۵۰ متر مکعب هم در اختیار آنها قرار دهیم به منازل بالایی آب نمی رسد. مردم اینجا باید کمک کنند، چون اگر ۱۰ خانه این مخازن را پر کند به بقیه آب نمی رسد. همچنین مصرف بی رویه که آب دریافتی، پاسخگوی این مصرف بالا نیست.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح توزیع منابع گفت: وضعیت آب ما این است و باید مدیریت شود تا مشکلات آب به حداقل رسانده شود و کمتر شرمنده آب باشیم. در صورت بازسازی خطوط انتقال مشکلات آب روستاها حل خواهد شد، همچنین اگر هر دو آب شیرین کن وارد مدار شوند مشکلات کل شهرستان تنگستان برطرف خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
3
7
وقتی احمدی نژاد مشکلات روستاها رو حل می‌کرد همین شما ...ها بودید که مسخره می‌کردید الان چی شده مدافع حقوق روستاییان شدید، بهتر لیست این روستاها به روحانی داده شه برای رفع مشکل نه به مردم.
پاسخ ها
امیر راستگفتار
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
لازم نیست اسم خودت رو بزاری ناشناس بگو اسمت لنگه کفش کهنه احمدی نزاده! و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
سوزش گرفتی بدبخت بیچاره که میبینی احمدی نژاد میلیون ها طرفدار واقعی داره؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
6
۱۵ ساله میگن مشکل انشعاب داریم
میسپاریمتون دست خدا
ما که صدامون جایی نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
6
11
از سیب و گلابی های برجام هس.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
نخیر ریشه در هاله نور دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
3
جمعیت 80 نفر کم است جمعیت بیشتر شود درست میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
6
با این همه نفت و گاز و افتاب و اب دریا لیاقت شیرین کردن اب دریا رو ندارید من نمیدانم اصلا چرا شماها هستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
4
مالیات کولر را میدهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
5
آخرای دولت یادشون افتاده مردم آب ندارند، شما دیگه کی هستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
2
2
روحانی در وقت اضافه ! آقای روحانی رئیس جمهوریت تمام شد تازه یادت افتاده مردم آب ندارند
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
كولر مثل دستگاه تقطير عمل مي كنه اگه 12 ساعت روشن باشه تو هواي عادي 20 ليتر آب تميز و پاك ميده . و تو شرايط شرجي شايد بيشتر . البته املاح نداره چه مفيد و چه مضر . بي دليل نيست مصرف برق كشورمون اينقدر بالاست . متفكرين دولتي هنوز به اين باور نرسيدن كه اگه دستگاه آب شيرين كن بذارن خيلي به صرفه تره ؟ واويلا
قاسم
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
1
سلام بر همگان .معذرت .نشان درجه یک لیاقت .این همه مهندسین ،مدیران وخدای نکرده بی برنامه گی ..
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین