کد خبر: ۶۵۴۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

ارائه پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا به روسیه و چند کشور دیگر

سفیر آمریکا در سازمان ملل از ارائه پیش‌نویس آمریکا از یک قطعنامه شورای امنیتی سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به روسیه و برخی کشورهای دیگر خبر داد.
ارائه پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی آمریکا به روسیه و چند کشور دیگر
آفتاب‌‌نیوز :

 آمریکا روز جمعه اعلام کرد که پیش‌نویسقطعنامه سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه اکتبر سال جاری منقضی خواهد شد با روسیه به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، مسکو پیش از این با وجود شرکت‌های روسی که در انتظار انجام شدن قرادادهایی بزرگ با پایان یافتن این تحریم هستند، مخالفت خود را با تداوم ممنوعیت فروش جنگ‌افزارهای معمولی به ایران مخالفت کرده است.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفته است که واشنگتن یک پیش‌نویس از این قطعنامه را با روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و استونی که همگی از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، به اشتراک گذاشته است.

کرافت در این باره گفت: به زودی با تمام ۱۵ کشور به اشتراک خواهیم گذاشت. ما سعی داریم که بسیار با دقت و کامل فعالیت کنیم.

او درباره موضع روسیه و چین در این باره گفت: روسیه و چین باید به اتفاق نظر جهانی درباره رفتار ایران بپیوندند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: این یک امر الزام آور است که ما را برای اطمینان حاصل کردن از این که این تحریم سازمان ملل تمدید خواهد شد، تمام گزینه‌هایمان را امتحان کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات کرافت در پی این مطرح می‌شود که دولت آمریکا اخیرا در تلاش بوده است با ارائه طرحی حقوقی نشان دهد هنوز عضوی از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است تا از این طریق خود را برای استفاده از ابزارهای موجود در برجام در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برحق جلوه داده و بر شورای امنیت سازمان ملل اعمال فشار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین