کد خبر: ۶۵۴۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

"بیل گیتس" مجددا اتهامات سوءاستفاده از واکسن کووید-۱۹ را احمقانه خواند

بیل گیتس که یکی از ثروتمندترین و در عین حال، خیّرترین افراد حال حاضر جهان است، از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ اقدامات کمک کننده زیادی از قبیل جمع آوری پول برای ساخت واکسن این بیماری انجام داده است، اما به تازگی از گوشه و کنار شنیده می‌شود که وی را متهم می‌کنند که قصد سوءاستفاده از این موضوع را دارد و با کاشت نانوتراشه‌ها در بدن مردم دنیا در پی تحت کنترل درآوردن و نظارت بر آنها است.
آفتاب‌‌نیوز :

 تئوری‌های توطئه مبنی بر اینکه بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت در پشت نقشه‌ای برای سوءاستفاده از واکسن کووید-۱۹ و کاشت نانوتراشه‌ها در بدن افراد است، شنیده می‌شود. بیل گیتس به این نظریه‌ها واکنش نشان داده و گفته است که آنها "احمقانه" هستند.

به گزارش آی‌ای، اطلاعات غلط پیرامون دخالت گیتس در ساخت واکسن کووید-۱۹ در حال انتشار است و یک نظرسنجی در اواخر ماه مه نشان داد که ۲۸ درصد از شهروندان آمریکایی این حرف‌ها را باور دارند.

طبق گفته بیل گیتس، برای کارآمد بودن واکسن و ریشه کن کردن کروناویروس جدید ۸۰ درصد از افراد باید واکسن کووید-۱۹ را بزنند. با این وجود، ممکن است بیش از ۲۰ درصد از مردم در پی شایعه شدن این ادعاها و تئوری‌های توطئه،‌ با زدن واکسن مخالفت کنند. گیتس این موضوع را نگران کننده می‌داند.

به گفته گیتس، برای اینکه یک واکسن بتواند در جلوگیری از ابتلا به ویروس موثر عمل کند، تعداد زیادی از افراد باید آن را بزنند تا اکثریت قریب به اتفاق مردم از ویروس مصون باشند و بیماری دیگر شیوع پیدا نکند.

این اظهارات گیتس در حالی صورت می‌پذیرد که آزمایش‌های واکسن کووید-۱۹ دانشگاه آکسفورد در حال انجام است، اما اگر بیش از ۲۰ درصد از مردم در سراسر جهان مایل به استفاده از آن نباشند، ممکن است همه تلاش‌ها بیهوده شود.

همیشه درصدی از افراد مانند بیماران سرطانی که سیستم ایمنی بدن آنها به خوبی کار نمی‌کند، وجود دارند که نمی‌توانند واکسن بزنند. بنابراین تلاش برای به دست آوردن هرچه بیشتر افراد سالم برای دریافت واکسن، برای کارآمدی واکسن بسیار مهم است.

کارشناسان می‌گویند حداقل دو سوم مردم باید واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند تا همه‌گیری مجدد این بیماری به درستی متوقف شود.

با این حال، افراد مخالف دریافت واکسن وجود دارند که حاضر به دریافت واکسن برای خود و فرزندانشان نیستند، زیرا تئوری‌های توطئه به آنها می‌گوید که واکسن مضر است یا تنها برای دریافت پول ساخته شده است.

گیتس که طرفدار واکسن است و ۲۵۰ میلیون دلار برای یافتن واکسن کروناویروس از طریق بنیاد "بیل و ملیندا گیتس" اهدا کرده است، به رادیو ۴ انگلستان گفت: موجب آزردگی خاطر است که در مواقعی مانند این که استفاده از ابزارهای دیجیتال شتاب می‌یابد، این همه دیوانگی وجود دارد. سرانجام وقتی به واکسن برسیم، می‌خواهیم با تزریق آن به بیش از ۸۰ درصد از مردم یک ایمنی جمعیتی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر گفته شود که واکسن به طور کلی بد است و ما افراد زیادی را نداشته باشیم که واکسن را دریافت کنند، این امکان به وجود می‌آید که این بیماری به کشتن مردم ادامه دهد. بنابراین نگران این هستم که این دیوانگی‌ها وجود دارد.

در حال حاضر یکی از تئوری‌های توطئه علیه گیتس ادعا می‌کند که وی در کمک برای ساخت واکسن کووید-۱۹ است که در نهایت، تراشه‌هایی را به بدن افراد منتقل کند تا بر آنها نظارت داشته باشد.

گیتس از این ادعاها شگفت زده شده است و گفت: من از اینکه این اتهامات به من وارد شده است، تعجب می‌کنم. ما فقط پول می‌دهیم تا به واکسن برسیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین