کد خبر: ۶۵۴۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
تبلیغات

آخرین قیمت‌ها در بازار

مردم در گذشته برای خرید به مغازه‌ها و پاساژ‌ها مراجعه می‌کردند و اگر قصد خرید کالایی را داشتند قیمت آن را از مغازه‌های مختلف پرس و جو می‌کردند تا با قیمت مناسبی آن را بخرند. امروزه و با افزایش تعداد فروشگاه‌های مجازی و آنلاین، تمایل مردم برای خرید‌های اینترنتی بیشتر شده است، بنابراین وجود ابزاری که مردم از طریق آن بتوانند قیمت انواع کالا را در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی جستجو کنند، بسیار مفید خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

هر زمان که از سازوکار اینترنتی برای خرید و فروش محصولات، ارائه خدمات یا اطلاعات استفاده شود، این فرآیند در قالب تجارت الکترونیک شناخته می‌شود. بسیاری از صاحبان کسب و کار‌ها و مدیران مجموعه‌ها به دنبال پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات و گسترش ارتباطات، تجارت الکترونیک را روشی مناسب برای به دست آوردن اعتبار میان مردم و پیشرفت خود قلمداد می‌کنند.

از این رو اکثر کسب و کار‌ها تلاش می‌کنند تا با خلق ایده‌های مبتکرانه و خلاقانه در حوزه تجارت الکترونیک در مقایسه با سایر رقیبان خود موفق باشند. از طرف دیگر گرایش مردم نیز برای خرید‌های آنلاین روز به روز بیشتر می‌شود، زیرا آن‌ها می‌توانند محصول مورد نیاز خود را در منزل و از طریق اینترنت انتخاب کنند و در هرساعتی از شبانه روز سفارش خود را ثبت کرده و منتظر ارسال آن به درب منزل باشند.

ما اولین گروهی بودیم که گفتن باباشون اینارو آورده سرکار!

مردم در گذشته برای خرید به مغازه‌ها و پاساژ‌ها مراجعه می‌کردند و اگر قصد خرید کالایی را داشتند قیمت آن را از مغازه‌های مختلف پرس و جو می‌کردند تا با قیمت مناسبی آن را بخرند. امروزه و با افزایش تعداد فروشگاه‌های مجازی و آنلاین، تمایل مردم برای خرید‌های اینترنتی بیشتر شده است، بنابراین وجود ابزاری که مردم از طریق آن بتوانند قیمت انواع کالا را در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی جستجو کنند، بسیار مفید خواهد بود.

سایت و اپلیکیشن ترب به عنوان یک پایگاه داده از اطلاعات مربوط به بیش از ۳۰۰۰ فروشنده و میلیون‌ها محصول این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است تا قیمت کالا‌های مختلف از قیمت گوشی سامسونگ گرفته تا لوازم آرایشی و پوشاک را در آن جستجو کنند. در واقع ترب یک موتور جستجوی هوشمند می‌باشد که مانند گوگل برای جستجو استفاده می‌شود تنها با این تفاوت که از آن برای جستجوی قیمت استفاده می‌شود.

یکی دیگر از عواملی که در این روز‌ها باعث شده است تا تعداد فروشگاه‌های آنلاین بیشتر شود، شیوع ویروس کرونا می‌باشد. به علت شیوع ویروس کرونا و پیاده شدن طرح قرنطینه خانگی و به دنبال آن فاصله گذاری اجتماعی، مردم نیز ترجیح می‌دهند تا در خانه بمانند و از گسترش این ویروس جلوگیری کنند و چرخه انتقال آن را قطع کنند. به همین علت میزان مراجعه مردم به مغازه‌های سنتی بسیار کمتر شده است و در نتیجه صاحبان مغازه‌ها با رکود اقتصادی روبرو شده‌اند.

از طرفی طبق گزارشی که به تازگی تهیه شده است میزان خرید مردم از فروشگاه‌های مجازی در مقایسه با گذشته بیشتر از دو برابر شده است. پس بیشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌های سنتی برای حفظ کسب و کار ناچار به فروش کالا‌های خود در اینترنت هستند و کرونا عامل دیگری برای گسترش تجارت الکترونیک شده است.

تمامی این عوامل در کنار هم جمع شده اند تا به گسترش کسب و کار‌های مجازی کمک کنند و این گسترش باعث استفاده بیشتر مردم از سایت و اپلیکیشن ترب شده است. آمار دانلود این اپلیکیشن و استفاده روزانه آن تاییدی بر این ماجرا می‌باشد. درحال حاضر بیش از دو میلیون کاربر به صورت هفتگی از ترب برای جستجوی قیمت استفاده می‌کنند.

کاربران با وارد کردن نام و مدل کالای درخواستی خود به راحتی می‌توانند قیمت آن در فروشگاه‌های مختلف را مشاهده کنند و از قیمت منصفانه در بازار باخبر باشند تا فریب افراد سودجو را نخورند. درصورتی که بخواهیم از فروشنده ارزان قیمت خرید کنیم به سادگی و با انتخاب گزینه خرید از ارزان‌ترین فروشنده مستقیما به سایت آن فروشنده می‌رویم.

برای مثال قیمت گوشی a۱۰s را می‌توانید در این لینک ببینید.

آخرین قیمت‌ها در بازار

ساعت‌های هوشمند از جمله کالا‌هایی است که در سال‌های اخیر استفاده زیادی در بین مردم داشته است و جزو کالا‌های محبوب بین نوجوانان و جوانان بوده است. در عکس زیر نمونه‌ای از جستجو برای قیمت این کالا در ترب نشان داده شده است.

آخرین قیمت‌ها در بازار

یکی از قابلیت‌های ترب که استفاده از آن برای کاربران بسیار کاربردی می‌باشد، اطلاع از تخفیف‌های موجود در بازار می‌باشد. برای این کار باید علامت زنگ هشدار در کنار محصول را بزنیم تا درهنگام وجود تخفیف برای کالای موردنظر در هریک از فروشگاه‌ها از آن آگاه شویم. این کار از طریق ارسال نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع داده می‌شود.

همچنین اگر علامت موردعلاقه در کنار هرکالا را بزنیم، آن کالا به لیست محصولات موردعلاقه ما اضافه می‌شود. این کار برای سادگی در جستجو‌های بعدی بسیار مفید می‌باشد.

نمودار زمانی قیمت یکی دیگر از قابلیت‌های خوب اپلیکیشن ترب می‌باشد. این نمودار تغییرات قیمت مربوط به هرکالا را در روز‌ها و هفته‌های گذشته به صورت نموداروار نشان می‌دهد. از این نمودار می‌توانیم برای مقایسه نوسان قیمت کالا‌ها با نوسان نرخ ارز استفاده کنیم.

برای نمودار قیمت گوشی a۱۰ را در ترب می‌بینید.

باتوجه به نوسان زیاد نرخ ارز در سال‌های گذشته، این نوسان بر قیمت کالا‌ها نیز تاثیر زیادی داشته است. از این رو این نمودار برای مقایسه می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در عکس زیر نمودار تغییرات قیمت برای ساعت هوشمند انتخاب شده، نشان داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین