کد خبر: ۶۵۴۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

جمهوری خواهان پشت ترامپ را خالی کردند؛ بوش و میت رامنی اعلام برائت کردند

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تعداد مقام های برجسته جمهوری خواه که قصد ندارند از انتخاب مجدد دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا حمایت کنند، رو به افزایش است.
جمهوری خواهان پشت ترامپ را خالی کردند؛ بوش و میت رامنی اعلام برائت کردند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در ضمن برخی از آنها تردید دارند که در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ از دونالد ترامپ حمایت کنند و حتی در حال بررسی احتمال رای دادن به جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در این انتخابات هستند.

کوری شاک، کارمند سابق شورای امنیت ملی آمریکا گفت، نارضایتی فزاینده گزارش شده درباره رهبری ترامپ در حالی است که تعدادی از مقام‌های آمریکایی که هم برای ریگان و هم برای بوش – روسای جمهوری جمهوری خواه پیشین آمریکا – کار کرده‌اند، تلاش می‌کنند تا مشخص کنند چطور موضع خود را ابزار کنند و اینکه باید از بایدن حمایت کنند یا خیر.

ابراز نگرانی‌ها از سوی مقام‌های جمهوری خواه به دلیل واکنش ترامپ به اعتراضات اخیر علیه خشونت پلیس و سوءمدیریت پاندمی کرونا است.

در میان این جمهوری‌خواهان برجسته می‌توان به جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و میت رامنی، سناتور جمهوری خواه اشاره کرد که گفته‌اند از ترامپ حمایت نمی‌کنند.

بایدن از رقبای اصلی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را بابت واکنشش به اعتراضات اخیر بابت مرگ جورج فلوید مورد انتقاد شدید قرار داد که بازتاب اتهامات مطرح شده از سوی جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا است که گفته بود ترامپ شهروندان آمریکایی را دچار دودستگی می‌کند.

رویکرد ترامپ در قبال ناآرامی‌های اخیر در آمریکا انتقادهای زیادی را در پی داشته و باعث شده تا وی با فرمانداران محلی بابت تمایلش در به کارگیری نیروی ارتش به منظور احیای قانون درگیر شود.

ترامپ در تلاش برای سرکوب معترضان، دستور داد تا گارد ملی در واشنگتن دی.سی مستقر شده و هشدار داد که ممکن است به مناطقی که مقام‌های محلی از دستورات مشابه پیروی نکردند، نیروی نظامی اعزام کند.

کنوانسیون ملی دموکراتیک قرار است ۱۷ تا ۲۰ اوت برگزار شود در حالیکه نشست جمهوری خواهان ۲۴ تا ۲۷ اوت برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین