کد خبر: ۶۵۴۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹

متخصص بیماری عفونی: استفاده از ماسک ضروری است

متخصص بیماریهای عفونی گفت: استفاده همه افراد از ماسک برای جلوگیری از انتقال کرونا، ضروری است زیرا ماسک نمی زنیم که بیماری را نگیریم بلکه ماسک می زنیم تا بیماری را منتقل نکنیم.
متخصص بیماری عفونی: استفاده از ماسک ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شروین شکوهی با بیان این مطلب افزود: در چنین شرایطی ماسک معمولی و دست دوز هم کافی است و حتماً لازم نیست استاندارد باشد.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده همه افراد از ماسک، نگرانی بابت دست زدن به ماسک و آلودگی ناشی از آن وجود ندارد، گفت: اگر همه از ماسک استفاده کنند، ویروسی در هوا نیست که روی ماسک ما بنشیند و به همین خاطر ترسی از دست زدن به ماسک و آلوده شدن دست‌ها وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این مراعات بسیار مفید خواهد بود، زیرا اگر همه ماسک بزنند احتمال اینکه قطرات تنفسی کسی روی دستگیره در و سطوح باشد بسیار کم خواهد شد و به نفع همه است.

وی درباره روش پلاسما درمانی و اثربخشی آن توضیح داد: این روش برای درمان سارس، مرس، ابولا و آنفلوانزا به کار گرفته شده و برای انجام آن پادتن‌های فرد بهبود یافته که به میزان کافی پادتن دارد گرفته و به یک بیمار دیگر تزریق می‌شود.

شکوهی با بیان اینکه این روش درمان چندان مناسب نیست، ادامه داد: در مواردی که بیماری شدید است، مشکل ویروس نیست، بلکه مشکل مواد ایجاد شده در بدن و تغییرات صورت گرفته در دیواره عروق است که باعث لخته خون می‌شود، به همین خاطر این روش عملاً در بیماری‌های شدید کارساز نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: در مواردی که بیماری شدید نباشد ویروس در مناطقی از بدن زیاد می‌شود که با دادن آنتی بادی به آن مناطق نمی رسیم، چون ویروس در خون این افراد درصد پایینی دارد و پادتن ویروس‌های خون را از بین می‌برد پس به طور کلی به احتمال بسیار زیاد پلاسما درمانی درمان مناسبی برای بیماران متوسط و شدید نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق خون دادن گفت: ویروس در داخل خون خیلی کم است و این بیماری از طریق خون منتقل نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین