کد خبر: ۶۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

۴ ورزش صبحگاهی مناسب

اسکوات پرشی، لانچ، شنای سوئدی و کوهنورد چهار تمرین ورزشی است که برای صبحگاه بسیار مناسب است.
۴ ورزش صبحگاهی مناسب
آفتاب‌‌نیوز :

بسیاری از افراد صبح زود بعد از بیدار شدن از خواب برای نیرو بخشیدن بدن و فرار از بی حالی بعد از خواب و چون وقت کافی برای ورزش صبحگاهی ندارند از مواد کافئین دار همچون چایی، قهوه و نسکافه استفاده می کنند، درحالی که با چند حرکت ورزشی ساده اما مفرح و نیرو بخش می توان روز بهتری داشت و احساس شادی، نشاط و پر انرژی بودن کرد، در حالی‌که فقط نیاز به چند دقیقه وقت دارد.

این برنامه تمرینی را با گرم کردن شروع می شود، سپس سه سِت از تمرینات را انجام دهید و در سِت اول، ۴۵ ثانیه تمرین را انجام داده و ۲۰ ثانیه بین هر حرکت استراحت کنید، در سِت دوم ۴۵ ثانیه تمرین را انجام داده و ۱۵ ثانیه بین هر حرکت استراحت کنید و در سِت سوم نیز ۴۵ ثانیه تمرین را انجام داده و ۱۰ ثانیه بین هر حرکت استراحت کنید.

گرم کردن بدن

برای گرم کردن بدن تمرین زانو بلند را سه سِت متوالی به مدت ۴۵ ثانیه انجام داده و بین هر سِت ۲۰ ثانیه استراحت کنید، توجه داشته باشید که زانوها تا ارتفاع لگن بالا آورده شوند اما ما پیشنهاد می شود ابتدا با حرکات بهتری بدن را گرم کنید.

اسکوات پرشی

برای انجام این تمرین که تمام بدن را درگیر می کند در وضعیت حرکت اسکوات بایستید و پاها به اندازه عرض لگن باز باشند. حرکت اسکوات را انجام داده و پایین بروید و با فشار دادن پاها و حرکت به سمت بالا به هوا پرش کنید و سپس فرود آمده و حرکت اسکوات پرشی را بدون وقفه تکرار کنید.

لانچ

دیگر حرکت ورزشی این برنامه، برای تقویت عضلات پا مفید است. بایستید و یک گام بلند به جلو بردارید و سپس زانوها را خم کرده تا حدی که ساق پای جلو عمود بر زمین و ساق پای عقب موازی با زمین باشد، در نهایت به وضعیت اول برگشته و حرکت را با پای دیگر انجام دهید و باید بدانید که این حرکت یک تمرین کلی برای بدن است.

شنای سوئدی

روی چهار دست و پا رو به زمین قرار بگیرید و وزن بدن روی هر چهار نقطه تقسیم شود و بدن از سر تا پنجه پاها در یک خط مستقیم باشند، در عین حال آرنج‌ها را خم کرده و بدن را به سمت پایین ببرید و با فشار دست‌ها به زمین آرنج‌ها را راست کرده و به وضعیت اولیه برگردید. شنا سوئدی نه تنها مخصوص عضلات اندام‌های فوقانی است بلکه عضلات تنه و اندام های تحتانی را نیز درگیر می کند.

کوهنورد

در وضعیت شنای سوئدی قرار بگیرید و دست‌ها مستقیم زیر شانه‌ها باشند. در طول انجام حرکت عضلات شکم را سفت و محکم نگه دارید و هیچ گونه تغییری در وضعیت بدن نباید صورت گیرد و یک پا را از زمین جدا کرده و به داخل سینه بکشید، سپس پا را به وضعیت اول برگردانده و روی زمین بگذارید و حرکت را با پای مخالف انجام بدهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین