کد خبر: ۶۵۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

نتانیاهو: آمریکا هنوز درباره اجرای طرح الحاق چراغ سبز نشان نداده است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی فاش کرد، آمریکا هنوز چراغ سبزی درباره اعمال حاکمیت این رژیم بر بخش‌هایی از کرانه باختری نداده است.
نتانیاهو: آمریکا هنوز درباره اجرای طرح الحاق چراغ سبز نشان نداده است
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هنوز ترسیم نقشه‌ها به پایان نرسیده است. باید این فرصت را که از حدود ۷۳ سال پیش تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم به ویژه در سایه ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ غنیمت بشمریم.

اظهارات نتانیاهو بعد از آن ایراد شد که شهرک‌نشینان او را به قبول تشکیل کشور فلسطین متهم کرده بودند.

مسؤولانی که نتانیاهو با آن‌ها دیدار کرد، اعلام کردند نتانیاهو به آن‌ها تأکید کرده برای اجرای طرح الحاق قبل از اول ژوئیه تلاش کرده اما به دلیل مذاکرات تشکیل دولت به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو در این نشست تأکید کرد که آمریکا هنوز به اسرائیل برای الحاق مناطقی از کرانه باختری چراغ سبز نشان نداده است.

وی گفت: اختلافاتی با آمریکایی‌ها درباره مساحت اراضی تعیین شده، وجود دارد. تنها خواسته آمریکا از اسرائیل به موجب طرح ترامپ توافق اولیه با ورود به مذاکرات با فلسطینی‌ها است. آمریکا طرفی را که می‌خواهد با آن مذاکره کنیم "کشور فلسطین" نامیده است درحالی که ما چنین نامگذاری نداریم.

بنا به تأکید نتانیاهو، رؤسای شهرک‌های کرانه باختری در ترسیم نقشه‌ها شریک می‌شوند. اسرائیل سیطره امنیتی و آزادی تردد را به صورت کنونی حفظ خواهد کرد.

در اظهاراتی خوش‌بینانه گفته بود، اجرای طرح الحاق کرانه باختری ظرف چند هفته آینده انجام می‌شود و هرگز شامل قبول تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود.

او در همایشی با حضور مسؤولان ۱۲ شهرک در کرانه باختری گفت: اجرای طرح الحاق کرانه باختری ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود و هرگز شامل قبول تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود. دولت اسرائیل هرگز با تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد.

در عین حال روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، نتانیاهو به مقامات شهرک‌های کرانه باختری گفته قصد ندارد تمام شهرک‌ها را در اول ژوئیه به اراضی اشغالی ملحق کند و الحاق اراضی دیگر براساس معامله قرن احتمالا زمان زیادی به طول می‌انجامد.

اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که اول ژوئیه موعد اجرای طرح الحاق خواهد بود اما این اولین باری است که وی به تأخیر احتمالی در الحاق اراضی غور اردن اذعان می‌کند.

اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که دولت ابتدا سه درصد اراضی کرانه باختری را ملحق خواهد کرد که شامل ۱۳۲ شهرک است که ۴۵۰ هزار ساکن دارد. بعدا ۳۰ درصد اراضی که طبق معامله قرن ترامپ به اسرائیل اختصاص یافته و بیشتر آن در غور اردن است به اراضی اشغالی ملحق خواهند شد. این اقدام بعد از پایان ترسیم نقشه‌ها توسط تیم آمریکایی اسرائیلی صورت خواهد گرفت.

روزنامه تایمز اسرائیل هفته گذشته نوشته بود، احتمالا آمریکا با اقدام اسرائیل برای الحاق یکجانبه کرانه باختری در اول ژوئیه موافقت نکند.

بیشتر رؤسای شهرک‌های کرانه باختری در این نشست حمایت‌شان را از طرح ترامپ اعلام کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهند عربستان با طرح‌های یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری مخالف است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین