کد خبر: ۶۵۴۹۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

خبرگزاری دولت روحانی: چرا تعداد کشته‌های اعتراضات آمریکا اعلام نمی‌شود؟

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نوشته است: در حالی که ۱۴ روز از قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا و آغاز اعتراض‌های سراسری آمریکائیان به این جنایت می‌گذرد، هنوز آمار مشخصی از تعداد کشته‌ها و زخمی‌های حوادث اخیر منتشر نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که هنوز از سوی مقامات دولت، آمار کشته‌های اعتراضات آبان ماه سال 98 به صورت شفاف اعلام نشده است، خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت نوشته است: با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراض‌های گسترده به تبعیض نژادی در آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز پلیس و نیروهای گارد ملی با معترضان، هنوز آمار دقیقی از مجموع کشته‌ها و زخمی‌های این ناآرامی‌ها منتشر نشده است.

گر چه منابع محلی هر از گاهی اخباری از کشته‌ها و زخمی‌های درگیرهای معترضان با پلیس، تیراندازی افراد مسلح به تظاهرکنندگان و پلیس و دیگر برخوردهای خشونت آمیز منتشر می‌کنند، هنوز آمار مشخصی از مجموع قربانیان این درگیری‌ها در رسانه‌های آمریکایی منتشر نشده است.

خبرگزاری دولت روحانی: چرا تعداد کشته‌های اعتراضات آمریکا اعلام نمی‌شود؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس تنها منبع معتبری است که در ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) خبر داد که پلیس آمریکا تا آن زمان بیش از ۱۰ هزار نفر را در جریان اعتراض‌های جاری بازداشت کرده است. این خبرگزاری آمریکایی هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اعتراض این دو هفته منتشر نکرده است.

برخی رسانه های غربی روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند 13 نفر در جریان ناآرامی های جاری در آمریکا جان خود را از دست داده اند. اما منابع رسمی آمریکا تا کنون هیچ آمار رسمی در این زمینه اعلام نکرده اند.
ابهام در تعداد دقیق جان باختگان اعتراض‌های اخیر در مقایسه با به روز رسانی دقیق و لحظه به لحظه آمار قربانیان کرونا در آمریکا سوال برانگیز است.

به نظر می‌رسد که صفحه مربوط به «اعتراض‌های جورج فلوید» در فرهنگنامه آنلاین ویکی پدیا تنها منبعی باشد که تعداد کشته‌های اعتراض‌های اخیر را دستکم ۲۰ نفر اعلام کرده است. به نوشته ویکی پدیا، از میان این کشته‌ها، ۱۷ نفر بر اثر اصابت گلوله جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
4
راست میگه بنده خدا .
شفافیت رو از ما یاد بگیرید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین