کد خبر: ۶۵۴۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

پلیس قاتل آمریکایی امروز در دادگاه حاضر می‌شود

درک شووین، افسر پلیس سابق مینیاپولیس که زانوی خود را حدود ۹ دقیقه بر گردن جورج فلوید فشرد و او را واداشت تا برای حفظ زندگی خود التماس کند، عصر امروز (دوشنبه) برای نخستین بار در دادگاه حضور پیدا می‌کند.
پلیس قاتل آمریکایی امروز در دادگاه حاضر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

 درک شووین ماه گذشته دستگیر و به قتل درجه سه و کشتار درجه دو محکوم شد. هفته گذشته، دادستان‌ها اتهام او را به قتل درجه دو افزایش دادند. سه افسر پلیس دیگر که در قتل فلوید درگیر بوده‌اند، "توماس لین"، "الکساندر کوئنگ" و "تو تائو" هم به کمک و ترغیب انجام قتل درجه دو و کشتار درجه سه متهم شدند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، سومین و آخرین مراسم یادبود برای جورج فلوید، امروز در "هیوستون" برگزار می‌شود. فلوید در هیوستون بزرگ شد و قبل از عزیمت به مینیاپولیس، جایی که در دست افسر پلیس سفیدپوست جان داد، در این شهر زندگی می‌کرد. مرگ فلوید جرقه دو هفته اعتراضات جهانی را زد؛ اعتراضاتی که خیل عظیم جمعیت را در آخر هفته به خود دیده است. در حالی که نخستین روزهای ناآرامی با آتش‌افروزی و غارت همراه بود، از آن زمان تاکنون اکثر اعتراضات مسالمت‌آمیز بوده است.

هم‌زمان با رژه روزانه هزاران تن در شهرهای مینیاپولیس، آتلانتا و لس‌آنجلس، شهرداران این شهرها به منظور خالی کردن خیابان‌ها از معترضان، شبانه حکومت نظامی اعلام کردند که البته اکثر این حکومت نظامی‌ها در حال حاضر برداشته شده است.

انتظار می‌رود هزاران تن در دیدار امروز با فلوید، شرکت کنند. به دنبال دیدار ۶ ساعته امروز، مراسم تشییع جنازه و دفن فلوید روز سه‌شنبه در "پیرلند"، واقع در حومه هیوستون برگزار خواهد شد. فلوید قرار است در کنار مادر مرحومش دفن شود.

دانشگاه هیوستون اعلام کرد کلاس‌های درس برای احترام به فلوید، تعطیل می‌شوند تا به دانشجویان و جامعه فرصت کافی برای شرکت در مراسم و عکس‌العمل نسبت به اتفاقات کشور داده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین