کد خبر: ۶۵۴۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

آلمان/ خنثی سازی حمله به مسلمانان شبیه نیوزیلند

دفتر مرکزی مبارزه با تروریسم در آلمان روز دوشنبه هشت ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام کرد، مردی را که احتمالا قصد حمله به مسلمان این کشور را داشت، بازداشت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

 این مرد در فضای شبکه‌های اجتماعی گفته بود که حمله‌ای را علیه مسلمان شبیه آنچه در کرایست چرچ نیوزیلند رخ داد، انجام می‌دهد.

به گزارش یورونیوز، این مظنون ۲۱ ساله روز شنبه شش ژوئن در شهر هیلدسهایم ایالت نیدرزاکسن آلمان بازداشت شد.

دفتر مرکزی مبارزه با تروریسم در بیانیه‌ای تصریح کرد، «سلاح‌هایی که احتمالا برای انجام طرح حمله خریداری شده بودند» در خانه وی، کشف کردند.

این مرد در یک بحث آنلاین در فضای اینترنت گفته بود در حال تدارک حمله‌ای علیه مسلمانان با الهام از شخصی است که در ماه مارس ۲۰۱۹، در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند ۵۱ نفر را در دو مسجد کشته بود.

عامل حمله تروریستی نیوزیلند به جنبش‌های هویت‌طلب اروپایی کمک مالی می‌کرد
مانیفست مهاجم نیوزیلند؛ ترس از «جایگزینی بزرگ» محرک حمله به مسلمانان

پلیس در جریان تحقیقات خود، در دستگاه‌های الکترونیکی متعلق به مظنون، پیوندها در ارتباط با جریان راست افراطی پیدا کردند.

مقام‌های آلمان تروریسم راست افراطی را تهدید شماره یک برای امنیت این کشور تلقی می‌کنند. در ماه‌های اخیر چندین حمله مرتبط با این افراد در آلمان انجام شده است.

راست افراطی آلمان؛ اسلحه و مواد منفجره در خانه یک سرباز نیروی ویژه پیدا شد

یک نماینده محلی در ژوئن سال ۲۰۱۹ در شهر کاسل در خانه‌اش با شلیک گلوله به قتل رسید. بر اساس گزارش رسانه های محلی فردی که به عنوان مظنون در این ماجرا دستگیر شده است دارای گرایش‌های نژادپرستانه و عضو تشکلات نئونازی است.

از سوی دیگر در اکتبر سال ۲۰۱۹ همزمان با یوم کیپور یا روز آمرزش، مهم‌ترین جشن مذهبی یهودیان، در نزدیک کنیسه‌ای در شهر «هاله» حمله‌ای رخ داد و دو نفر کشته شدند. فردی متهم به انجام این حمله نیز نزدیک به راست افراطی است.

دو حادثه تیراندازی نیز در شهر هانائو در غرب آلمان در فوریه ۲۰۲۰ رخ داد که منجر به کشته شدن ۹ نفر شد. همه قربانیان این حادثه تباری خارجی داشتند.

حملات مشابه دیگری در ماه‌های اخیر در آلمان رخ داده که پلیس موفق به خنثی کردن آن‌ها شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین