کد خبر: ۶۵۵۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶

آتش‌سوزی همزمان در منابع طبیعی ارتفاعات شیراز

عصر امروز (نوزدهم خرداد 99) اغلب فضای سبز و منابع طبیعی موجود در ارتفاعات کلانشهر شیراز از جمله کوه دراک، تنگ سرخ، بلوار جمهوری اسلامی و بزرگراه حسینی‌الهاشمی به طور همزمان دچار آتش‌ سوزی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، عصر دوشنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: ظهر امروز (نوزدهم خرداد) آتش به جان منابع طبیعی ارتفاعات کوه دراک و تنگ سرخ شیراز افتاد که با تلاش سه ساعته ماموران آتش‌نشانی مهار شد اما متاسفانه ساعتی پیش دوباره آتش در گوشه‌ای از این منطقه شعله ور شد که آتش نشانان از نو آن را مهار کردند.

محمد هادی قانع افزود: هم اینک حدود ۶۰ نفر از آتش نشانان در حال لکه‌گیری، پایش و مهار کامل آتش سوزی در ارتفاعات کوه دراک شیراز هستند.

آتش‌سوزی همزمان در منابع طبیعی ارتفاعات شیراز

وی بیان کرد: همچنین عصر امروز، فضای سبز ارتفاعات اطراف بلوار جمهوری اسلامی شیراز، دچار آتش سوزی شد که با عملیات اطفای حریق آتش نشانان این شهر، این آتش ظرف کمتر از نیم ساعت مهار شد.

قانع ادامه داد: آتش سوزی دیگری نیز عصر امروز در ارتفاعات ابتدای بلوار حسینی‌الهاشمی شیراز جنب باغ‌های این منطقه رخ داد که این آتش توسط آتش نشانان مهار و کنترل شده است.

به گفته قانع، این آتش سوزی‌ها در نقاط مختلف و ارتفاعات شیراز تقریبا به صورت همزمان اتفاق افتاد.

قانع اضافه کرد: در حال حاضر وزش باد در ارتفاعات شیراز نسبتا شدید است و همین موضوع کار فرونشاندن کامل آتش را با دشواری مواجه کرده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه آتش سوزی منابع طبیعی ارتفاعات کوه دراک شیراز گسترده ترین آنها بود، بیان داشت: وسعت دقیق و علت وقوع این آتش سوزی‌های بعد از بررسی‌های دقیق کارشناسان، اطلاع رسانی خواهد شد.

ظرف یک هفته گذشته بیش از ۳۵ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی استان فارس رخ داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین