کد خبر: ۶۵۵۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

ابتلای بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در عزا و عروسی به کرونا در یک روز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ابتلای بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در عزا و عروسی به کرونا در یک روز خبر داد.
ابتلای بیش از ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در عزا و عروسی به کرونا در یک روز
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: تاکنون در مجموع ۸۷۱ نفر در استان به بیماری کروناویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۶۴۰ نفر بهبود یافته، ۲۰ نفر در بیمارستان‌ها تحت درمان بوده و مابقی در خانه قرنطینه هستند.

وی اظهارکرد: در ۵۰ روز گذشته بیماری کرونایی بدحال در استان نداشته ایم اما طی ۴۸ ساعت گذشته ۳ بیمار بدحال کرونایی در بخش ICU بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شدند که این مساله می تواند شروع یک فاجعه باشد!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تا کنون ۹ فوت ناشی از کروناویروس در سطح استان ثبت شده است.

یزدان‌پناه در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان تصریح کرد: شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج و شهرستان گچساران در وضعیت زرد قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت کم خطر یا سفید هستند.

وی ادامه داد: طی یک مراسم تشییع جنازه در شهر یاسوج افراد زیادی به کرونا مبتلا شدند و همچنین در شهرهای گچساران و لیکک نیز تعداد زیادی از شرکت کنندگان در عروسی به کرونا مبتلا شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از ۶۱ مبتلا به کرونا طی یک روز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۰ درصد مبتلایان در عروسی و تشییع جنازه به کرونا مبتلا شدند و تست آن‌ها مثبت شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه بزرگترین خطر در استان اینست که مردم شرایط و وضعیت کرونا را عادی می گیرند و فکر می کنند کروناویروس تمام شده است، تاکید کرد: مردم از ماسک استفاده نیم کنند و مابقی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باعث آسیب دیدگی بیشتر ناشی از کرونا شده است.

وی با بیان اینکه شرایط کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با کشور هم اکنون در وضعیت صعودی است، اظهارکرد: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف و ادارات دولتی، رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی، استفاده نکردن از ماسک در اماکن عمومی، شستشو نکردن دست‌ها، شرکت در مراسم عزا و عروسی، حضور در قبرستان‌ها و سفر مسافران و گردشگران از سایر استان‌های آلوده به استان ما که دارای آب و هوای مطلوبی است، از جمله عوامل مبتلا شدن بیشتر مردم استان به کرونا هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به وضعیت قرمز استان خوزستان و وضعیت هشدار استان بوشهر در همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد و روند صعوی دیگر استانهای همجوار گفت: مراودات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهرستانهای گرمسیری با این استان‌ها می تواند منجر به آلوده شدن مردم استان شود و یا با سفر کردن مردم استان این بیماری را انتقال دهند و مبتلایان استان افزایش یابد.

یزدان‌پناه در این خصوص که با توجه به روند صعودی کرونا در استان آیا تصمیمات محدود کننده اتخاذ می شود، عنوان کرد: تصمیمات کرونایی استان با تصمیمات ستاد کل مغایرت نخواهد داشت اما به اندازه اختیاراتی که داریم محدودیت ایجاد می کنیم.

وی ضمن هشدار به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند تصریح کرد: در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود مبتلایان کرونایی استان خیلی افزایش پیدا می کنند و مرگ و میرهای جدیدی رخ خواهد داد که هزینه های زیادی برای مردم در پی خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: مردم در تماس‌هایی که دارند حتما فاصله کمتر از دو متر نداشته باشند و حتی در نشست های خانوادگی از ماسک استفاده کنند.

یزدان‌پناه بیان کرد: طبق دستورالعمل های ستاد کرونا دانشگاه‌ها و مدارس باید توصیه های و دستورالعمل‌های بهداشتی را در زمینه برگزاری امتحانات و دایر کردن کلاس های درس رعایت کنند، بیان کرد: بر نحوه امتحانات و کلاس‌های دانشجویان و دانش آموزان نظارت وجود دارد و در صورتی که رعایت نشود دانشگاه علوم پزشکی این اختیار را دارد که جلوی برگزاری چنین امتحانات و کلاس‌هایی را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین