کد خبر: ۶۵۵۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک‌های پزشکی

مطابق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت درباره نحوه استفاده صحیح از ماسک برای محافظت از کرونا ویروس جدید، افراد سالم یا بیمار به خصوص زمانی که با علائم سرفه‌های خشک، عطسه و تب مواجه می‌شوند، نیاز به استفاده از ماسک مناسب دارند.
بایدها و نبایدهای استفاده از ماسک‌های پزشکی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، رعایت توصیه ها و نکات بهداشتی در استفاده از ماسک بسیار ضروری است؛ چرا که استفاده از ماسک آلوده یا نامناسب برای افراد حتی می‌تواند خطرناک هم باشد.

سازمان جهانی بهداشت در مقاله ای بایدها و نباید های استفاده از ماسک پزشکی را برای پیشگیری و انتقال بیماری کرونا منتشر کرده است که از جمله آن، استفاده نکردن از ماسک های آلوده، پرهیز از قرار دادن ماسک زیر بینی، استفاده نکردن از ماسک های شل و گشاد و لمس نکردن قسمت جلویی ماسک است.

اجتناب از برداشتن ماسک حین صحبت با دیگران، پرهیز از قرار دادن ماسک در محل دسترسی دیگران، استفاده نکردن مجدد از ماسک، شست و شوی دست ها قبل و بعد از لمس کردن ماسک و بررسی ماسک از نظر سلامت از دیگر مواردی است که در مقاله سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است.

قرار گرفتن قسمت رنگی ماسک به سمت بیرون، قرار گرفتن قسمت فلزی روی بینی، پوشاندن کامل دهان، بینی و چانه، نبود فاصله بین صورت و ماسک، پرهیز از لمس کردن ماسک، برداشتن ماسک از قسمت بند آن، دور کردن ماسک از مقابل صورت، انداختن ماسک در سطل زباله هم از مواردی است که رعایت آن در مقاله سازمان بهداشت جهانی تاکید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین