کد خبر: ۶۵۵۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹

وضعیت کرونا در این استان نگران‌کننده است/ مردم بیماری را تمام‌شده قلمداد نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در همدان نگران‌کننده است گفت: مردم این بیماری را تمام شده ندانند و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه باشد.
وضعیت کرونا در این استان نگران‌کننده است/ مردم بیماری را تمام‌شده قلمداد نکنند
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر کرمی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود بیماری کرونا در استان همدان، بر حساسیت بیش از پیش تمام اقشار جامعه نسبت به این بیماری تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا در کشور هنوز تمام نشده و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک به شدت در تمام ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، اصناف و دیگر صاحبان مشاغل توصیه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مکان‌های تجمعی را از مهم‌ترین راهبردهای وزارت بهداشت برای کنترل کرونا دانست و افزود: با بازگشایی‌هایی که اخیر صورت گرفته و در هفته آینده نیز تعدادی از اصناف شروع به کار خواهند نمود، لازم است تاکید شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مهمترین بخش مقابله با گسترش ویروس کرونا در تمام صنوف است.

وی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی به حداقل رساندن تماس افراد سالم با یکدیگر تا اطلاع ثانوی است که در این طرح، بهترین و مهمترین عامل خود مردم هستند؛ البته باید اذعان کرد که بیشترین عامل موفقیت ما برای مدیریت بیماری کرونا همکاری مردم فهیم استان خواهد بود.

کرمی از تمام مدیران واحدهای دانشگاهی خصوصا کلینیک‌های درمانی خواست تا ضمن خدمت‌رسانی به عموم مردم، فاصله‌گذاری اجتماعی را در بین مراجعین انجام دهند.

وی با تاکید به اینکه لازم است مراجعین به تمام اماکن تجمعی، حتما از ماسک استفاده کنند تصریح کرد: بازگشایی اصناف به معنای پایان یافتن گسترش بیماری کرونا ویروس در کشور نیست و هر صنفی که بخواهد فعالیت کند باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: بازرسان بهداشتی با اصنافی که به پروتکل‌های بهداشتی توجه نداشته باشند و بخواهند برای عموم مردم خطر انتقال ویروس را ایجاد کنند، حتما برخورد جدی خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین