کد خبر: ۶۵۵۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

چین تمایلی برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحاتی با آمریکا و روسیه ندارد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اعلام کرد کشورش تمایلی برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه ندارد.
چین تمایلی برای شرکت در مذاکرات کنترل تسلیحاتی با آمریکا و روسیه ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

«هوا چون یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در پکن بار دیگر تاکید کرد که کشورش تمایل ندارد در به اصطلاح "مذاکرات کنترل تسلیحات سه جانبه چین - آمریکا- روسیه" شرکت کند و این موضع روشن و همیشگی این کشور است.

«مارشال بیلینگزلی» نماینده ویژه رییس جمهوری آمریکا در امور کنترل تسلیحات، اخیرا گفته بود آمریکا و روسیه در مورد تاریخ و مکان مذاکرات کنترل تسلیحات هسته ای به توافق رسیده و چین را هم دعوت کرده اند، آیا چین با حسن نیت در این مذاکره شرکت می کند؟

یکی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که نامش فاش نشده است گفت که اگر طرف روس برای قرار مذاکرات کنترل تسلیحات سه جانبه چین، آمریکا و روسیه کوشش کند، آمریکا احتمال مذاکراه با روسیه درباره تمدید "پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی" را رد نمی کند.

خانم هوا در پاسخ به سوالی درباره این مساله گفت: پکن متوجه است که در موضوع "پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی" آمریکا بارها در مورد چین صحبت کرده است این یک ترفند مداوم از سوی آمریکا است که مسئولیت های خود را بر سایر کشورها منتقل می کند.

او گفت: در دو سال اخیر واشنگتن به طور پیوسته توافق نامه ها را برهم زده و از گروه ها خارج شده است این کشور پشت سر هم از توافق نامه های «برجام» و پیمان "از بین بردن موشک های میان برد و کوتاه برد" خارج شده و امضای "پیمان تجارت اسلحه" را پس گرفته است اخیرا هم از خروج از "پیمان آسمان آزاد" خبر داده و بحث از سرگیری آزمایش های هسته ای را پیش گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین یاداوری کرد مقامات چنین کشوری صحبت از حسن نیت در مذاکره می کنند، چنین صحبتی از نظر مردم واقعا مسخره و غیر حقیقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
چینی ها مزه پول به مشامشان خوش اومده چیکار دارند به دشمن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین