کد خبر: ۶۵۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

قیمت گوشت قرمز در تهران کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: طی یک ماه گذشته نرخ گوشت قرمز اعم از سبک و سنگین یعنی گوسفند و گوساله در سطح این استان کاهش یافته است.
قیمت گوشت قرمز در تهران کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

حشمت‌الله عسگری شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با اشاره به اینکه پیش از این واردات شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، علت تغییر این کالا طی ماه گذشته و از این پس را وابستگی نرخ آن به ارز نیمایی اعلام کرد.

وی یادآور شد: قیمت برخی کالاها نسبت به ماه گذشته ثابت و افزایش نرخ برخی اقلام همچون برنج خارجی نیز به سبب تخصیص ارز نیمایی بود که با افزایش میزان واردات نیز قیمت آنها متعادل‌تر می‌شود.

عسگری ادامه داد: در مورد روغن و شکر کمبود خاصی نداریم، البته در مورد شکر مقرر شد آن میزان شکر که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده در سطح بازار عرضه شود و باید اعلام کرد که از این پس چون واردات شکر با ارز نیمایی انجام می‌گیرد، شاهد تغییر قیمت خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سپس در مورد افزایش میزان تولید مرغ نیز گفت: طی ماه‌های گذشته تولیدکنندگان مرغ جوجه‌ریزی زیادی داشتند و از همین رو میزان مرغ تولید شده بیشتر از مصرف بازار بود که مقرر شد شرکت پشتیبانی دام این میزان را خریداری و نگهداری کند تا در زمان کمبود از آنها استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: قیمت مصوب گوشت مرغ نیز به ازای هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است اما پایین‌تر از قیمت مصوب و به نرخ ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود؛ به علاوه افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز به سبب صادرات رخ داده است.

«عسگری» همچنین با اشاره به افزایش قیمت مسکن تاکید کرد: وضعیت افزایش قیمت مسکن و اجاره بها به عنوان دغدغه مردم نیازمند اقدام ملی و هماهنگی سران سه قوه است تا تصمیم مناسبی گرفته شود زیرا هیچ معیاری برای افزایش قیمت در این زمینه وجود ندارد و همین امر سبب فشار بر اقشار آسیب‌پذیر می‌شود.
قیمت مسکن ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: قیمت مسکن نسبت به سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته که این امر چه برای دولت، مصرف‌کننده و حتی مشاوران املاک قابل پذیرش نیست.

«عسگری» افزود: این میزان افزایش بها در توان مردم نیست و با توجه به شروع فصل جابجایی، این موضوع به وزیر صمت و تنظیم بازار کشور منعکس می‌شود تا با ورود دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا اقدامات بازدارنده انجام گیرد.

به گزارش ایرنا گوشت منبع اصلی تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز بدن انسان است و اهمیت آن به عنوان یکی از چهار ماده ضروری رژیم غذایی انسان از آن جهت که در امنیت غذایی خانوار نقش ویژه‌ای بازی می‌کند، بسیار بالاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین