کد خبر: ۶۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

فائوچی: هنوز به پایان کابوس کرونا نزدیک هم نشده ایم

آنتونی فائوچی عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید ضمن هشدار در خصوص اینکه هنوز به پایان کابوس کرونا هم نزدیک نشده‌ایم، تنها راه مبارزه با این ویروس را تولید واکسن دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آمریکایی نیویورک پست روز چهارشنبه در گزارشی با عنوان «آنتونی فائوچی هشدار داد که هنوز به پایان کابوس همه گیری کرونا نزدیک نشده‌ایم» افزود: دکتر آنتونی فائوچی رییس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید دیروز سه شنبه، همه گیری کرونا را بدترین کابوس خود نامید و هشدار داد که مبارزه با شیوع کووید-۱۹ هنوز به پایان راه نزدیک هم نشده است.

فائوچی: هنوز به پایان کابوس کرونا نزدیک هم نشده ایم

این چشم‌انداز تیره و تار از سویرییس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی ارائه می‌شود که ایالات متحده همزمان با جدال با کرونا و رفع محدودیت‌های قرنطینه‌ای، شاهد تظاهرات گسترده ناشی از قتل جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله بدست افسر پلیس سفیدپوست مینیاپولیس است.

فائوچی در نشست خبری سازمان نوآوری زیست فناوری گفت: این ویروس در مدت چهار ماه، کل جهان را ویران کرده و هنوز هم پایان نیافته است.

این پزشک ارشد آمریکایی در این نشست خبری تاکید کرد: هنوز شناخت کافی در مورد این ویروس وجود ندارد ضمن آنکه نحوه انتشار و تاثیر آن بر روی بدن افراد هم به کاملا مشخص نیست.

رییس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با پیچیده‌تر خواندن ویروس کرونا نسبت به ویروس اچ آی وی (عامل بیماری ایدز)؛ ویروسی که وی بخش عمده‌ای از مطالعات خود را به شناخت آن گذرانده، ویروس کرونا را به دلیل تفاوت‌های جدی در بروز عفونت‌ها در بدن افراد مختلف و ناقلان بدون علایم، پیچیده توصیف کرد.
این عضو کارگروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید ضمن آنکه تولید واکسن کرونا را تنها راه جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ خواند، افزود: برای مبارزه با کرونا به میلیاردها واکسن نیاز است.

فائوچی در خصوص شباهت این ویروس با عامل بیماری سارس (سندروم حاد تنفسی که در سال ۲۰۰۳ جان نزدیک به ۸۰۰ نفر را گرفت) تاکید کرد: سارس درجه‌ای از قابلیت انتقال را داشت که در نهایت با اقدامات بهداشتی و درمانی عمومی از بین رفت. اما امکان ندارد چنین چیزی برای کرونا رخ دهد. از این رو برای مقابله با کووید-۱۹ باید نابرابری‌های بهداشتی در جامعه آمریکا به ویژه جامعه سیاهپوستان، که هم به لحاظ اقتصادی و هم بهداشتی از گسترش کرونا ضربه خورده‌اند، در نظر گرفته و بر روی آن تمرکز کنیم.

در واقع اغلب جامعه آمریکایی‌های آفریقایی تبار در مشاغلی غیر از پشت میز نشینی حضور داشته و مشاغل آن‌ها بیشتر در بخش خدماتی بوده که از این رو مجبور به فعالیت های فیزیکی و ارتباط با اقشار مختلف هستند.

این کارشناس ارشد ویروس کرونا همچنین نسبت به تلاش برای اجرای کنترل قیمت بر روی تولید کنندگان واکسن هشدار داد. فائوچی تاکید کرد: شرکت‌های تولیدکننده واکسن اگر با کنترل قیمت روبرو شوند، ممکن است به راحتی از مسیر تولید واکسن فاصله بگیرند.

وی در نهایت گفت: صنعت تولید واکسن یک صنعت سودآور است و شرکت‌ها با حسن نیت واکسن را در اختیار آن دسته از گروه‌ها، کشورها و ملت‌هایی قرار می‌دهند که به راحتی نمی‌توانند آن را تهیه کنند.

براساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۷ میلیون و ۳۲۳ هزار نفر فراتر رفته و از این میان بیش از ۴۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین