کد خبر: ۶۵۵۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

آتش‌سوزی ثلاث باباجانی مهار شد

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: آتش‌سوزی مراتع ارتفاعات بمو این شهرستان باتلاش نیروهای امدادی و مردم مهار شد.
آفتاب‌‌نیوز :

یدالله شکری افزود: این آتش سوزی در نوار مرزی کوه‌های بمو مشرف به روستاهای «کوزه رود» و «دربنددهل» از سمت عراق شروع شده بود و به دلیل شدت وزش باد به مراتع کشورمان رسید.

وی اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و نیروهای مردمی پای کار آمدند و بخشدار ازگله هم که به طور میدانی در محل حضور داشت، آتش را خاموش کردند.

آتش‌سوزی ثلاث باباجانی مهار شد

وی اضافه کرد: قسمت عمده آتش سوزی مهار شده و فقط در قسمتی از خاک عراق هنوز بخشهایی از مراتع در حال آتش سوزی است که به دلیل وضعیت منطقه و صعب العبوری و مرزی بودن امکان اعزام نیرو وجود ندارد ولی به طور کامل رصد می‌شود که در صورت شیوع دوباره در خاک ایران نیروهای امدادی و اطفای حریق حضور یابند.

فرماندار ثلاث باباجانی اشاره ای به میزان خسارت وارده به عرصه های طبیعی این شهرستان نکرد.

شهرستان کوهستانی و مرزی ثلاث باباجانی در غرب کرمانشاه واقع شده و با ۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش ازگله و مرکزی و ۱۹۸ روستا است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم با حدود ۴۳ هزار هکتار وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین