کد خبر: ۶۵۵۴۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

دستور زنگنه برای بررسی دلیل خودکشی کارگر شرکت نفت

وزیر نفت به مشاور خود ماموریت داد تا برای شناخت علت واقعی خودکشی یکی از کارکنان حراستی شاغل در یکی از پیمانکاران دست دوم در منطقه یادآوران اقدام کند.
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه) به مهندس شمسایی، مشاور خود ماموریت داد تا علیت حادثه خودکشی یکی از کارکنان در میدان یادآوران را بررسی کند.

در این دستور که خطاب به مشاور وزیر نفت است، آمده که با توجه به حادثه تاسف بار خودکشی یکی از کارکنان حراستی شاغل در یکی از پیمانکاران دست دوم در منطقه یادآوران، بدین وسیله به جانبعالی ماموریت داده می شود که به اتفاق آقای فهیمی تبار، مدیر کل منابع انسانب وزارتخانه، با فوریت برای شناخت علت واقعی حادثه، نسبت به بررسی میدانی موضوع از جوانب مختلف و کسب اطلاعات از دستگاه ها و مقامات مرتبط، اقدام کرده و نتیجه را همراه با پیشنهاد، مستقیما به اینجانب گزارش نمایید.

دستور وزیر نفت برای بررسی دلیل خودکشی یک کارگر در میدان یادآوران

در ادامه تاکید شده که علاوه بر این، ضمن دلجویی حری از بازماندگان محترم مرحوم عمران روشنی مقدم، لطفا مراتب تسلیت اینجانب را نیز به ایشان ابلاغ فرمایید.

همچنین رونوشت این نامه به استاندار خوزستان جهت صدور دستور همکاری و شرکت متن جهت همه گونه همکاری ارسال شده است.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، مرحوم عمران روشنی مقدم که در بخش حراست یکی از پیمانکاران توسعه میدان یادآوران فعالیت می کرد، روز گذشته در این تاسیسات اقدام به خودکشی کرد.

برخی علت این تصمیم را تاخیر در پرداخت حقوق از سوی پیمانکار و مشکلات اقتصادی عنوان کرده اند.

دستور وزیر نفت برای بررسی دلیل خودکشی یک کارگر در میدان یادآوران

ماجرای تلخ خودکشی کارگر شرکت نفت

خبرگزاری فارس نیز درهمین باره نوشته است: خبر تلخ خودکشی یکی از کارگران حراست شرکت نفت در هویزه به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق در حالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت می‌گوید: علت خودکشی تاخیر در پرداخت حقوق نبوده است.

روز گذشته خبر تلخ خودکشی یکی از کارگران حراست شرکت نفت در هویزه به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی به دنبال داشت.

تورج دهقانی مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در این رابطه، اظهار کرد: پس از شنیدن این خبر بسیار متاثر شدیم و به این قضیه به صورت مستقیم ورود کردیم و بر اساس اطلاعاتی که همکاران بنده در منطقه دادند این مساله ریشه‌یابی شد. موضوع عدم پرداخت حقوق متوفی را که عامل خودکشی عنوان شده بود به صورت دقیق بررسی کردیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه نفت گفت: وی تا پایان سال گذشته تمام حقوق و مزایای خود را دریافت کرد و اکنون به دلایلی که هنوز برای بنده روشن نشده است یک ماه و نیم اول سال مراجعه به کار نداشتند، سپس در اردیبهشت ماه، پیمانکار مجدداً وی را پذیرش کرده است.با توجه به اینکه یک ماه الی یک ماه نیم فعالیت مجدد خود را با شرکت از سرگرفته است به نظر می‌رسد علت خودکشی دیرکرد در پرداخت حقوق نبوده است و قابل تایید نیست.

وی با بیان اینکه مراجع مختلف موضوع را پیگیری خواهند کرد، عنوان کرد: اما بررسی‌ها نشان می‌دهد قصوری در تعهدات پیمانکار وجود نداشته که بتواند به خودکشی دست بزند و با توجه به یک ماه و نیم کارکرد ایشان حقوق ایشان در حال پرداخت بود.

دستور بررسی ویژه حادثه

ارسلان غمگین مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با این حادثه اظهار کرد: شخصاً موضوع را پیگیری می‌کنم و به معاونت روابط کار و روسای اداره بازرسی کار، حراست دستور بررسی ویژه و فوری برای اعلام نتیجه در کمترین زمان ممکن به اداره کل را دادم.

اطلاعات ما در این حد است

حسین روشنی مقدم برادر متوفی(عمران روشنی مقدم) در رابطه با این حادثه به خبرنگار فارس گفت: همکاران برادرم با ما تماس گرفتند و به ما این خبر را دادند و اطلاعات ما در این حد است اکنون در حال طی کردن مراحل قانونی هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
0
1
از مرگ کارگر هم می خواهید کسب سیاسی کنید ?
...
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
یه کارگروه ویژه تشکیل بدید و کسانی که قصد خودکشی دارند رو بگیرید اموالشونو توقیف کنید. یا اینکه فعلا خودکشی را قدغن کنید چند ماه بعد قرعه کشی کنید به شرط توقیف اموالشان . مطمئنا ۴۰ ۵۰ میلیون نفر سر میشکنند واسه اسم نوشتن. یادتون نره که بگید اگه اسمشون در اومد ۴۸ ساعت وقت دارند که اموالشونو تقدیم دولت کنند. والا تا سه سال نمیتونند دیگه تو قرعه کشی شرکت کنند. اینجوری خیال دولت هم از بودجه راحت میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
مگر اولین خودکشی فقر است که دستور پیگیری می دهند
جمشید سرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
.امیدوارم روسای ستادی و عملیاتی و مدیران محنرم در حوزه نیروی انسانی جهت بهینه سازی نگرش خود به نیروهای پیمانکار و قراردادی اقدام فرمایند و درک همه جانبهای از شرایط سخت زندگی این گروه حاصل گردد.امیدکه در خانواده بزرگ نفت شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین