کد خبر: ۶۵۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۲
سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش:

نقشی در ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نداشتیم!

سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش مدعی شد که این ائتلاف در تصمیم گیری درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نقشی نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ «مایلز کگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در گفتگویی با خبرگزاری عراق درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مدعی شد: تصمیم به ترور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی از سوی ائتلاف که به شکل نزدیک با فرماندهان امنیتی کار می‌کند و احترام و تفاهم متقابل وجود دارد، نبود. بیشتر شرکای ما در عراق روی این موضوع تاکید دارند که برخی تصمیم‌ها در پایتخت کشورها اتخاذ می‌شود و این تصمیم‌ها با کیفیت شراکت و همکاری روزانه تقارنی ندارد.

وی همچنین ادعا کرد: ائتلاف بین‌المللی با حشد شعبی در عملیات‌های مشترک نظامی شراکتی اساسی دارد و ائتلاف الحشد را با نام حقیقی آن مورد خطاب قرار می‌دهد. حشد شعبی و جزییات آن به عراق مربوط می‌شود و دخلی به ائتلاف بین‌المللی ندارد.

نقشی در ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نداشتیم!

مایلز کگینز همچنین گفت: ائتلاف بین‌المللی قصدی برای ورود به جنگ با هیچ کشور همسایه ندارد و هدف از حضورش مبارزه با داعش است.

درباره گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا تأکید کرد که این مذاکرات جنبه برنامه‌ریزی خواهد داشت و منافع مشترک و همکاری‌های کوتاه‌مدت و درازمدت و میان‌مدت در آن بررسی خواهد شد و به مسائل امنیتی و فرهنگی و اقتصادی و مبادلات تجاری و همچنین تأمین امنیت نیروهای ائتلاف در عراق خواهد پرداخت.

وی اعلام کرد: هیچ هواپیمای ائتلاف بدون اجازه دولت عراق در آسمان این کشور پرواز نمی‌کند. از زمان آغاز به کار دولت «مصطفی الکاظمی»، شاهد افزایش همکاری‌ها میان نیروهای عراقی و ائتلاف بین‌المللی بوده‌ایم.

سخنگوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی، درباره حضور نیروهای ائتلاف در عراق گفت: نیروهای ائتلاف اکنون در اماکن کم‌تری در خاک عراق حضور دارند و در تحویل پایگاه‌های خود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی را به نیروهای عراقی واگذار کرده‌اند و با کاهش نیاز به نیروهای رزمی ۱۲۰۰ نیروی نظامی ائتلاف ازجمله ۸۰۰ نیروی امریکایی به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند.

وی افزود: این ائتلاف نیروهایی ندارد که بتوانند دست به عملیات بازرسی نظامی بزنند و هم اکنون کمتر از ۱۰ هزار نیرو در پایگاه‌های عراق عین الاسد، التاجی، و اربیل حضور دارند.

وی همچنین اعلام کرد که پس از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد تعدادی از تکنسین‌های هواپیمای اف -۱۶ قراردادهای خود را فسخ کرده و به آمریکا برگشتند اما گفتگوها برای بازگشت آنها ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین